اقتصادی

مرحبا: باید بانک‌ها قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرا کنند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پرهیز بانک‌ها از کسب‌وکار، گفت: بانک‌ها و بخش خصوصی باید قانون خانه‌های خالی را اجرا کنند و خودداری از اجرای این قانون ناکام بوده و متخلفان آن را به دنبال خواهد داشت. به قوه قضائیه گزارش شود.

غلامرضا مرحبا در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز، در پاسخ به اظهارات اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه سهم قابل توجهی از خانه های خالی متعلق به واحدهای قانونی و بانک ها است، اظهار کرد: بانک ها باید از کارآفرینی پرهیز کنند و به اصل موضوع توجه کنند. ماموریت بانکی آنها و سایر شرکت های حقوقی.

وی ادامه داد: از ابتدا مشخص بود که افراد واقعی توانایی انباشت این مساحت مسکن را ندارند، احتمالا برخی بانک ها در این زمینه سرمایه گذاری کردند تا بتوانند سرمایه خود را حفظ کنند و سود بالایی داشته باشند، اما این در ما وجود دارد. اقتصاد یعنی نوعی رکود سرمایه، سود به هر قیمت و دسیسه.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بانک ها نهادهایی هستند که وظیفه تامین منابع مالی مردم را بر عهده دارند و باید در حوزه بهره وری از آن استفاده کنند که این امر مثبتی در اقتصاد است بنابراین کسب و کار تجارت نیست. بانک ها.

وی ابراز امیدواری کرد: اعمال قانون مالیات بر خانه های خالی بتواند ارکان اقتصاد را به روال اصلی خود بازگرداند و بانک ها به رسالت ذاتی و اصلی خود بازگردند.

مرحبا در عین حال گفت: این موضوع فقط مختص بانک ها نیست، نباید ابزاری برای ضربه زدن و حمله به بانک ها باشد، البته بانک ها می خواستند سرمایه خود را در خلاء نگه دارند، البته این رویکرد قابل قبول نیست. در نظام اقتصادی منافع و هزینه ها در حوزه تولیدی.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: بانک ها و بخش خصوصی باید قانون خانه های خالی را اجرا کنند، وقتی این طرح به قانون تبدیل شد باید اجرایی شود و مجازات ها به قوه قضاییه گزارش می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا