اقتصادی

مسیر صادرات جوجه یکروزه هموار شده است

مجله تفریحی زیباروز/ اردبیل مشاور وزیر و مدیرکل امور استان های وزارت جهاد کشاورزی گفت: مسیر صادرات جوجه یکروزه در کشور هموار است و تولیدکنندگان باید با تدبیر و حوصله در این امر مشارکت کنند.

هوشنگ محمدی 19 خردادماه در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با تلاش و نظارت وزیر جهاد کشاورزی تمهیدات مناسبی برای حمایت از مرغداران سراسر کشور اندیشیده شده است.

وی از کافی بودن نهاده های مرغ و دام خبر داد و تصریح کرد: اطلاعات این حوزه در بازار بارگذاری می شود و نهاده های مورد نیاز از بنادر کشور به استان های مختلف منتقل می شود.

مشاور وزیر و مدیرکل امور استان های وزارت جهاد کشاورزی لزوم تامین سرمایه در گردش مرغ و دام اعم از سنتی و صنعتی را یادآور شد و گفت: بانک کشاورزی از طریق سامانه غربال سود کم بهره پرداخت می کند.

محمدی در خصوص معدوم سازی جوجه های یک روزه نیز افزود: این اقدام از سوی هیچ تولیدکننده ای اخلاقی و غیرقانونی نیست و متخلفان در این زمینه تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی در بخش دوم سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه این موضوع در فضای مجازی نیز شعله ور شده و خوراک معاندان نظام اسلامی در این حوزه را به وجود آورده است که امیدواریم با تلاش و جست و جوی مسئولان قضایی و قضایی مشکلاتی ایجاد شده باشد. اقدامات مناسب مسئولان استانی . در این بخش رفع شد.

محمدی از درایت و بصیرت دادگستری و دادستان استان اردبیل در این حوزه قدردانی کرد و ادامه داد: ورود به موقع دادستان کشور در ماجرای معدوم سازی مرغ یک روزه بخشی از زخم افکار عمومی را التیام بخشید.

وی افزود: تولیدکنندگان جوجه یکروزه از هجوم به این عرصه خودداری کنند و برای تامین زمین صادرات جوجه یکروزه تلاش کنند.

مشاور وزیر و مدیرکل امور استان های وزارت جهاد کشاورزی، استان اردبیل را قطب تولید طیور و دام اعلام کرد و گفت: زنجیره تولید در این استان به خوبی شکل گرفته و شاهد شرایط مساعدی برای قرمز هستیم. و تولید گوشت سفید در استان اردبیل.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا