اقتصادی

مشکلات گوگرد نفتی برای عسلویه + ویدئو

مجله تفریحی زیباروز / بوشهر مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: سالهاست که مشکل گوگرد و آلودگی آن در عسلویه وجود دارد و آلودگی به طور مرتب از انبارهای باز گوگرد و همچنین در مسیر رسیدن به این انبارها پخش می شود. و در هنگام حمل و نقل غیر استاندارد. ”

فرهاد قلی نژاد در مصاحبه با مجله تفریحی زیباروز ، درباره دلایل و منابع آلودگی توضیح داد: “ما شکایاتی راجع به رسوبات گوگرد باز در عسلویه داریم ، جایی که پرونده ها هنوز در جریان هستند و ما منتظر صدور رأی هستیم و فضای باز را برای او قرار داده است. گوگرد در دستور کار است ، اما بسیار کند است.

وی اضافه کرد: “ما هفته گذشته از کامیون ها بازدید کردیم و راهکارهایی را برای محافظت از آنها در زمینه حمل و نقل ارائه دادیم. ما همچنین به آنها فرصت ساختن انبارهای مکانیزه را داده ایم و مهلت تعیین شده را برای بررسی هرچه سریعتر در صورت عدم بررسی پلیس راهنمایی و رانندگی تعیین کردیم.” از آنها خواهیم خواست که در این مسئله شرکت کنند و سفر و رفت و آمد آنها را متوقف کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: تعدادی از اقدامات كنترل دیگر اضافه شده است ، اما هنوز عملی نشده است. سالهاست كه مشكل گوگرد و آلودگی حاصل از آن در عسلویه وجود دارد كه مرتباً در ذخایر گوگرد باز است. همچنین مسیری که منجر به این ذخایر شود و چه موقع است. ” حمل و نقل غیر استاندارد رخ می دهد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر تأکید کرد: یکی از منابع آلودگی هوا در عسلویه ذخایر گوگرد باز است ، همچنین نقل و انتقالات غیر استاندارد که منشأ آلودگی است.

قلی نژاد درباره ایستگاه پایش هوا عسلویه گفت: بخشی از ایستگاه پایش هوا عسلویه فعال است و بر آلودگی هوا نظارت دارد. ایستگاه جدید عسلویه طی دو ماه نصب خواهد شد ، همچنین 8 ایستگاه نظارت در منطقه ویژه تحت نظارت محیط زیست است. آنها از نظر بیولوژیکی کار می کنند.

وی در مورد بوی گاز و آلودگی هوا در کنگان گفت: بوی گاز منتشر شده ناشی از سوزاندن شعله های آتش و همچنین نشت گاز از پالایشگاه های گازی کنگان است.

مدیرکل محیط زیست بوشهر خاطرنشان کرد: سند ملی برنامه های کاهش آلودگی آلودگی تهیه شده و اقدامات مناسب در این راستا انجام شده است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود.

فرهاد قولینژاد با بیان اینکه با نفت به جایی نخواهیم رسید و گفت: “ما از رسانه ها می خواهیم تا همکاری کنند و امیدواریم سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست به کمک ما بیایند و خواستار حفاظت از محیط زیست باشند. آنچه مشخص است این است که عامل آلاینده اصلی نفت و منطقه ویژه است.

وی گفت: “محیط زیست یک سازمان مردمی و اجتماعی است.” “ما فقط می توانیم اقدامات قانونی انجام دهیم و جریمه کنیم. امیدواریم که مسائل زیست محیطی برای مردم و مسئولان مهمتر باشد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا