استان ها

منتظر واقعی پایبند به اصول و اهداف حضرت مهدی(عج) است

مجله تفریحی زیباروز/اردبیل نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: در دوران غیبت که دوران آزمون الهی است باید با شناخت امام زمان خود پایبند به اصول و اهداف حضرت بوده و در مسیر الهی قدم برداریم.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، آیت‌الله سیدحسن عاملی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلی شهر اردبیل در خصوص وظایف منتظران در دوران غیبت گفت: اولین وظیفه منتظران خیرخواهی است، خیرخواهی برای پیامبر و اهل بیت، قرآن، مسلمانان و بندگان خدا، به گفته حضرت پیامبر اکرم (ص) دین یعنی خیرخواهی و منتظر باید به فکر و اندیشه و اصول حضرت مهدی (عج) خدمت کند و پایبند به اصول و مقصد حضرت ولیعصر (عج) باشد.

وی ادامه داد: دومین وظیفه منتظر غیرت داشتن به اوصاف حضرت مهدی (عج) است، عشق به حضرت بدون داشتن غیرت به اوصاف او عشق نیست و از اوصاف حضرت میتوان به مصلح بودن او اشاره کرد.

عاملی افزود: برای مصلح بودن باید از اصلاح خویش شروع کنیم بعد در مورد جامعه و مردم مصلح باشیم، حضرت مهدی (عج) عادل است و شخص منتظر باید خود عادل باشد و راه عدالت حضرت را دنبال کند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: سومین ویژگی منتظر، در انتظار بودن برای ظهور حضرت است، معنی انتظار این نیست که بشینیم و بگوییم که زمانی حضرت ظهور می‌کند و سرگرم کار و دنیا بشویم، انتظار باید انتظار معجل باشد یعنی در تمام شبانه روز در فکر حضرت و هر لحظه منتظر ظهورشان باشیم.

عاملی تصریح کرد: انتظاری که اینگونه باشد اجازه خطا به انسان نخواهد داد و منتظر واقعی به سمت کارهای منکر نخواهد رفت و در زندگی خود اصول حضرت را مدنظر قرار خواهد داد و برترین عبادات انتظار ظهور حضرت مهدی (عج) است.

وی ادامه داد: چهارمین وظیفه منتظر شناخت امام زمان خودش است و کسی که امام زمان خودش را نشناسد جاهل از دنیا می رود، جاهل یعنی اینکه دارای توحید، نبوت، امامت و معاد نبوده است.

عاملی افزود: با نقض سخنان خداوند باعث تاخیر در ظهور می‌شویم و منتظر نباید با اعمال خلاف گفته خداوند باعث تاخیر ظهور شود، منتظر واقعی باید با عمل به آیات قرآن مقدمات ظهور را فراهم کند.

وی گفت: کل دوران غیبت، دوران آزمون الهی است و وظیفه دیگر منتظر شناخت اوصاف آخرالزمان است تا با تسلط بر آن در اردوگاه دشمن فعالیت نکند، عدم شناخت صحیح اوصاف آخرالزمان باعث می‌شود به اردوگاه دشمن ورود کنیم و عملاً ظهور را به تاخیر خواهیم انداخت پس یکی از وظایف اصلی منتظر واقعی شناخت این اوصاف است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا