اقتصادی

موتورسواری روی آب! – مجله تفریحی زیباروز

موتورسیکلت برقی جدید با نام «Ultra Bike» قابلیت راندن روی آب را دارد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز و به نقل از آیه، Robo Systems “Ultra Bike” موتورسیکلتی است که روی هر دو چرخ حرکت می کند و نه تنها می تواند روی شن و برف حرکت کند، بلکه می تواند روی آب نیز استفاده شود و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در حالت “دوزیست” قرار دهید.

همه ما در تلاش هستیم تا حمل و نقل را برقی کنیم، و Ultra Bike یک نمونه عالی از آن است.

Ultra Bike با تایرهای حجیمش هیچ شباهتی به یک موتورسیکلت معمولی ندارد. Ultra Bike ممکن است به زیبایی یک موتورسیکلت هارلی دیویدسون یا یک طرح مفهومی جدید خیره کننده نباشد، اما مطمئناً چیزی است که باید به آن توجه کرد.

شاسی و سیستم روشنایی «دوچرخه اولترا» بسیار ساده است و سازندگان آن زحمت خیال پردازی درباره آن را نداده اند. کمک فنرها فقط روی چرخ های عقب هستند و هیچ چیز عالی به نظر نمی رسد. اما جایی که سازندگان تمام تلاش خود را کردند تا این موتورسیکلت را برقی کنند.

Ultra Bike مجهز به باتری LiFePo4 است و دارای منبع تغذیه ضد آب است که می تواند دمای شدید منفی 20 تا 60 درجه سانتیگراد را تحمل کند و بیش از 2000 چرخه شارژ را ارائه می دهد. این باتری 1.6 کیلووات ساعتی در صورت شارژ کامل می تواند کاربر را 64 کیلومتر جابه جا کند.

البته سازندگان «Ultra Bike» نیز به فکر بهبود فاصله آن افتادند و یک ژنراتور بنزینی را در محلی که مخزن سوخت (مخزن گاز) موتور سیکلت قرار دارد، قرار دادند. توان خروجی این ژنراتور 800 وات است که شاید چندان زیاد به نظر نرسد اما 1.6 کیلووات ساعت برای شارژ باتری کافی است و کاربر را از نگرانی بابت سفر بیش از 64 کیلومتر رها می کند.

در نهایت، “دوچرخه اولترا” نیز فضایی برای یک گالن سوخت دارد، بنابراین اگر سوخت ژنراتور تمام شود، سوخت بیشتری برای کار کردن وجود دارد. این گالن دارای ظرفیت ذخیره سازی 20 لیتر سوخت است.

هر یک از مدارهای “اولترا دوچرخه” مجهز به یک موتور DC است که می تواند خروجی پایدار یک کیلووات تولید کند. این در هنگام عبور از زمین های سخت مانند ماسه و برف مفید است.

“Ultra Bike” حداکثر سرعت 48 کیلومتر در ساعت (30 مایل در ساعت) دارد که برای جاده های غیر آسفالت عالی است.

اگر مسیری را انتخاب می کنید که برایتان ناشناخته است و فکر می کنید ممکن است در جایی مجبور به عبور از حوضه یا رودخانه شوید، می توانید با بخار شناور شوید و آن را به کمپرسور و در اسرع وقت به موتور سیکلت متصل کنید. یک دوزیست داشته باشید، در این صورت چرخ ها ممکن است شبیه پارو به نظر برسند، اما نمی توانید انتظار عملکرد جت اسکی را داشته باشید.

در صورت لزوم می توان با تغییر گزینه استفاده از نیروی چرخ در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

سازندگان این موتورسیکلت برقی می گویند که مشتریان آن می توانند تا آگوست سال جاری سفارشات خود را دریافت کنند.

هنوز قیمت مشخصی برای آن وجود ندارد، اما مطمئناً چندین هزار دلار قیمت خواهد داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا