بین الملل

موضع‌گیری کاخ سفید نسبت به درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی

ساکی روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت: “هدف رئیس جمهور ، دولت و تیم امنیت ملی ایالات متحده تلاش برای کاهش تنش ها و دستیابی به صلح است.”

وی ادامه داد: در هر مکالمه ای که ما از رئیس جمهور گرفته ایم تا سطوح پایین تر و گفتگوهای در حال انجام مانند تشکیلات خودگردان فلسطین ، اسرائیل ، مصر و تونس و بسیاری دیگر که بر حماس تأثیر دارند ، تمرکز بر کاهش تنش است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: “ما در حال همکاری نزدیک هستیم و بحث های زیادی داشته ایم که ممکن است علنی نباشد ، که می تواند راه بهتری برای کاهش تنش ها باشد.

ساکی با استناد به اظهارات بایدن مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی واکنش مهمی نشان نداده است ، گفت: “رئیس جمهور معتقد است که اسرائیل حق دفاع دارد.” اگر از نقطه نظر سیاسی دور شویم ، آنچه در صحنه اتفاق می افتد روشن می شود.

وی توضیح داد ، “از دست دادن جان ، از دست دادن فرزندان و خانواده ها توسط فلسطین و اسرائیل.” این یک وضعیت فوق العاده وحشتناک و غم انگیز است. این پاسخ انسان دوستانه ما به آنچه می بینیم است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: “رئیس جمهور و بسیاری از تیم وی ده ها سال است که روی مسئله خاورمیانه کار می کنند و ما همچنین می دانیم که بعضی اوقات این گفتگوها بسته می شود تا نتیجه گیری م moreثرتری داشته باشیم. ما روی این موضوع تمرکز کرده ایم.

ساکی در پاسخ به این س ifال که آیا فکر می کنید اسرائیل با محدودیت عمل کرده است ، گفت: به یاد داشته باشید که اسرائیل حق دفاع دارد و ما از همه روش ها برای کاهش تنش در آنجا استفاده خواهیم کرد.

جنبش مقاومت فلسطین علیرغم جنایات صهیونیست ها ، از کشتن فلسطینی های بی گناه تا غصب کشور و بیرون راندن اجباری آنها از خانه های اجدادی ، حماس را یک سازمان تروریستی خواند و ادعا کرد که منعکس کننده دیدگاه افرادی نیست که از خشونت رنج می برند. توجیهی نیست که حماس 1500 موشک به اسرائیل شلیک کند.

یک مقام آمریکایی حماس را یک گروه تروریستی می داند ، در حالی که تلاش واشنگتن توسط سازمان ملل برای تصویب قطعنامه ای علیه حماس در مجمع عمومی نیز به شکست انجامیده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا