فرهنگ و هنر

 موفقیت‌هایی که دیگر تکرار نشد

مجله تفریحی زیباروز/فارس تنها نماینده استان فارس در بخش اصلی جشنواره تئاتر فجر، نتوانست موفقیت‌های استانی و منطقه‌ای خود و البته موفقیت خیره کننده نماینده سال گذشته این استان را تکرار کند.

مراسم اختتامیه چهل‌ و دومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شب گذشته، ۱۲ بهمن‌ماه در تهران به انجام رسید و نفرات و نمایش‌های برتر معرفی شدند.

گروه نمایشی «ایلخونی» از شهرستان فسا به عنوان نماینده فارس، مطابق انتظار در ۶ بخش نامزد دریافت جایزه شدند اما در نهایت فقط در یک بخش مورد تقدیر قرار گرفتند.

آژمان بیژنی نسب، کارگردان جوان این نمایش در ۴ بخش کارگردانی، نمایشنامه نویسی، طراحی صحنه و طراحی حرکت کاندیدا شد. او همچنین در بخش طراحی لباس نیز به‌ همراه نجمه زارعی نامزد دریافت جایزه شد و فرزانه رادفر نیز از همین نمایش در بخش چهره آرایی جزو بهترین‌ها قرار گرفت.

این نمایش تنها در بخش طراحی لباس مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت. هیئت داوران در این بخش، هیچ برگزیده‌ای نداشت.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سال گذشته نمایش «اسب قاتلین» از استان فارس درخششی خیره کننده در جشنواره تئاتر چهل و یکم داشت. به‌طوری‌که هیئت داوران برای اعلام این نمایش به عنوان نمایش برتر جشنواره از عبارت «نمایش برگزیده به مفهوم مطلق» استفاده کرد.

 موفقیت‌هایی که دیگر تکرار نشد

این تئاتر که ساخته محمد هاشم‌زاده از شیراز است، امسال در جشنواره کارتاژ به میزبانی کشور تونس شرکت کرد و اکنون با توجه به درخواست اجرای عموم از این گروه، قرار است در اسفند ماه سال جاری در شیراز و ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال آینده، در شهر تهران به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه علوم هنری

با قلمم، صداها و حس‌های هنر و فرهنگ را به شکلی جادویی ترسیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا