استان ها

میزان استفاده از ماسک در جامعه به شدت پایین است

مجله تفریحی زیباروز/ خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان استفاده از ماسک در جامعه به شدت کم است.

محمدعلی کیانی در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز، در رابطه با وضعیت کرونا در استان، اعلام کرد: آمار استان با توجه به کل کشور همچنان رو به افزایش است اما خوشبختانه روند افزایش کمی کند شده است.

وی افزود: کاهش شیب به معنای کاهش آمار نیست. یعنی افزایش آمار کمی کند شده است اما روند ابتلا به کرونا همچنان رو به رشد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره میزان بالای تزریق دوز اول و دوم واکسن گفت: میزان تزریق دوز تقویت کننده در روزهای اخیر افزایش یافته و نسبت به قبل بهبود یافته است، اما میزان تزریق دوز تقویت کننده دوز تقویت کننده هنوز کم است. انتظار ما بهتر از این است.

کیانی ادامه داد: افرادی که در 6 ماه گذشته واکسینه نشده اند باید به مراکز واکسیناسیون مراجعه و دوز تقویت کننده خود را تزریق کنند. فرقی نمی کند که فرد تا به حال چند دوز تزریق کرده باشد، اگر واکسن در 6 ماه گذشته تزریق نشده باشد باید واکسن زده شود. ما انواع واکسن ها را در کارنامه واکسیناسیون خود داریم و مردم می توانند واکسن مورد نظر خود را تزریق کنند.

وی گفت: توصیه اکید ما به همه مردم این است که واکسینه و از ماسک استفاده کنند. میزان استفاده از ماسک در جامعه بسیار کم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مردم بدانند که با کمک آنها می‌توان از میزان خسارات ناشی از کرونا بکاهد. اگر یک گروه مراقبت های لازم را انجام دهند و گروه دیگر با سهل انگاری پروتکل ها را رعایت کنند، غلبه بر موج جدید کرونا ممکن نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا