استان ها

میزان ذخایر خونی استان ۶ روز است/ نیاز مستمر به همه گروه‌های خونی

مجله تفریحی زیباروز/مازندران رئیس اداره انتقال خون مازندران به کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون با توجه به فرا رسیدن فصل سرما اشاره کرد و تاکید کرد: در حال حاضر ذخیره خون در استان 6 روز است و به همه گروه های خونی نیاز داریم.

عبدالله محمدی فیروزجایی در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز، با اشاره به آمار 8 ماهه امسال اظهار کرد: در کل استان در مجموع 109 هزار و 470 نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 89 هزار و 483 نفر خون اهدا کردند. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.78 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های آن یک نیاز همیشگی است و همچنان نیاز به اهدای مستمر خون وجود دارد، افزود: 14 هزار بیمار خاص از جمله تالاسمی، سرطان، هموفیلی و دیالیز در مازندران وجود دارد که از این تعداد حدود 2600 نفر هستند. بیماران تالاسمی… و بیش از 40 درصد مصرف محصولات سیار در استان را تشکیل می دهند.

رئیس اداره انتقال خون مازندران خاطرنشان کرد: عوامل دیگری همچون ظرفیت های گردشگری استان، حوادث رانندگی، وجود بخش های تخصصی و فوق تخصصی فراوان از جمله 7 مرکز جراحی قلب باز اهمیت اهدا را دو چندان کرد. خون در مازندران

محمدی فیروزجایی به کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون و به تبع آن کاهش ذخایر خون در استان با توجه به فرا رسیدن فصل سرما اشاره کرد و تاکید کرد: نوسانات ذخایر خونی ناشی از شرایط جوی و بروز بیماری های منع خون است. اهداء، هر سال در این فصل وجود دارد.

وی از برگزاری کمپین زمستانی چتر سرخ زندگی از ابتدای دی ماه تا پایان زمستان همزمان با سراسر کشور در مازندران با هدف افزایش مشارکت مردم در مراکز انتقال خون خبر داد و گفت: در حال حاضر استان ذخایر خون 6 روزه است و تمام گروه های خونی مورد نیاز است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا