عمومیکسب و کار ایرانی

نحوه صحیح دفع و بازیافت ویپ های یکبار مصرف

در حالی که همیشه مزیت اساسی ویپ­های یکبار مصرف سهولت در استفاده بوده است، موضوعی که اغلب از آن اجتناب می ­شود و باید در اولویت گفتگو قرار گیرد، نحوه ی صحیح دور انداختن ویپ های یکبار مصرف است.با افزایش محبوبیت این ویپ ها، افراد بیشتری آن­ها را به روشی اشتباه دور می اندازند که تهدیدی برای محیط زیست حساب می­شود و باعث هدر رفتن گسترده لیتیوم می شود. لیتیوم ماده ای است که در مقادیر محدودی در سیاره­ی ما وجود دارد و برای تکنولوژی­های جدید مانند باتری خودروهای برقی ضروری است. بنابراین، ویپرها چه کاری می توانند انجام دهند؟

در این راهنما، ما به شما بهترین راه را برای بازیافت ویپ های یکبار مصرف و دور انداختن آنها به طور ایمن و مسئولانه به منظور به حداقل رساندن تأثیر بر محیط زیست و منابع محدود خود نشان خواهیم داد. تاریخ انقضای جویس ویپ معمولاً روی بطری آن درج شده است. این تاریخ به عنوان تاریخ (Best Before) شناخته می‌شود، تولیدکنندگان مایعات الکترونیکی تاریخ انقضا را ارائه می کنند تا مشخص کنند که محصولاتشان چه زمانی در بهترین حالت خود هستند. اگرچه می توان  مایعات الکترونیکی منقضی شده را استفاده کنید، اما توصیه می کنیم در هنگام خرید پاد اورسا بیبی پرو به تاریخ انقضای آن دقت کنید

چه دستگاه های ویپی، ویپ یکبار مصرف در نظر گرفته می شوند؟

ویپ های یکبار مصرف دستگاه های ساده ای هستند که از قبل با جویس پر می شوند. آنها فقط برای یک بار استفاده در نظر گرفته شده اند، از این رو یک بار مصرف نامیده می شوند. هنگامی که جویس داخل این دستگاه ها تمام شد، باید آنها را دور انداخت.

اولین ویپ های یکبار مصرف دارای مقادیر کم جویس (2-5 میلی لیتر) و باتری های غیر قابل شارژ بودند. به این مفهوم که شما یک دستگاه را می‌خرید، آن را بخار می‌دهید تا خالی شود و دور می‌اندازید. در سال‌های اخیر، ویپ های یکبار مصرف بزرگ‌تر شده‌اند (برخی با 15 میلی لیتر جویس یا بیشتر عرضه می‌شوند) و به درگاه‌های شارژ مجهز شده‌اند. بنابراین، امروزه، ویپ های یکبار مصرف، عملاً ویپ‌های یکپارچه غیرقابل پر شدن هستند.

برخلاف بسیاری از ویپ‌های دیگر که فقط در مغازه‌های ویپ یافت می‌شوند، ویپ‌های یکبار مصرف را می‌توان در خواربار فروشی، فروشگاه‌های کوچک و پمپ بنزین‌ها نیز یافت. برندهایی مانند EBDesign (که قبلا Elf Bar نامیده می شد)، پاف بار و فلوم از محبوب ترین ویپ های یکبار مصرف در بازار هستند که EBDesign BC5000 یکی از محبوب ترین ویپ های یکبار مصرف در سراسر جهان است.

آیا می توانید ویپ های یکبار مصرف را دور بریزید؟

اگرچه که استفاده از ویپ های یکبار مصرف آسان است و هر کسی می‌تواند آن‌ها را بردارد و شروع به بخار کردن کند، شما نمی‌توانید ویپ‌های یکبار مصرف را در نزدیک‌ترین سطل زباله‌ بیندازید. این به این دلیل است که هر ویپ یکبار مصرف یک باتری لیتیومی دارد. پرتاب این ویپ ها در زباله ها خطر آتش سوزی دارد، زیرا این باتری ها در صورت فشرده شدن می توانند منفجر یا باعث آتش سوزی شوند. آنها همچنین می توانند مواد شیمیایی خطرناکی را در محل های دفن زباله محلی آزاد کنند و در نهایت به محیط زیست ما آسیب بزنند. مهمتر از آن، فقط مقادیر محدودی لیتیوم روی زمین وجود دارد، بنابراین بازیافت این منبع که برای پیشرفت تکنولوژی ضروری و به نفع ماست.

آیا جویس تاریخ انقضا دارد؟

بله، جویس ویپ تاریخ انقضا دارد. با گذشت زمان، جویس ویپ شروع به تخریب می کند و کیفیت آن کاهش می‌یابد. ممکن است قبلاً متوجه تاریخ انقضا در بطری‌ها یا جعبه‌های مایعات الکترونیکی شده باشید، اما این تاریخ واقعاً به چه معناست؟

نحوه نگهداری صحیح مایع الکترونیکی

سه عامل اصلی وجود دارد که می تواند سرعت تجزیه مایع الکترونیکی شما را سرعت بخشد. گرما، نور و هوا. قرار گرفتن در معرض گرما طولانی مدت می تواند مواد موجود در جویس را تجزیه کند و باعث شود که آنها خیلی سریعتر تجزیه شوند و مایع الکترونیکی شما سریعتر منقضی شوند. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم هر نوع جویس را دور از نور مستقیم خورشید و در محیطی خنک‌تر نگهداری کنید.

علاوه بر گرما، نور و هوا می توانند به دلیل اکسیداسیون به مایع الکترونیکی آسیب برسانند. مشهودترین نشانه این اتفاق در صورت تغییر رنگ است که عمدتاً یک رنگ تیره تر و قهوه ای تر است.

اگر مایع الکترونیکی منقضی شده را استفاده کنم چه اتفاقی می افتد؟

اگرچه شواهدی در حال حاضر وجود ندارد که حاکی از تأثیرات منفی مصرف مایع الکترونیکی قدیمی بر سلامتی باشد، اما ممکن است ویپینگ آن ماده، حس چندان خوبی نداشته باشد و طغم آن از بین برود و کمتر از آنچه که قبلاً به آن عادت کرده اید مزه پیدا کند،که معمولاً به دلیل تجزیه مواد تشکیل دهنده جویس در طول زمان اتفاق می افتد.

علاوه بر تغییر احتمالی در بو و رنگ، نیکوتین موجود در مایع الکترونیکی تاریخ مصرف گذشته، نیز ممکن است شروع به تجزیه شدن کند، این بدان معناست که شما همان سطح نیکوتین تولید شده اولیه را دریافت نخواهید کرد. اگر نگران ویپ کردن جویس منقضی شده هستید، پس هیچ مشکل مستقیمی وجود ندارد که نگران آن باشید، اما برای اطمینان از اینکه بهترین تجربه ویپینگ را دریافت می‌کنید، مایعات الکترونیکی ویپ را که تا زمان تاریخ نمایش داده شده روی بطری یا بسته‌بندی استفاده بفرمایید.

جوبیس چقدر ماندگاری دارد؟ جویس‌ها چه زمانی منقضی می‌شوند؟

شاید تعجب کنید اگر بدانید طول عمر e-liquid بسته به مواد تشکیل دهنده آن می تواند متفاوت باشد. دو ماده اصلی در جویس وجود دارد که پروپیلن گلیکول (PG) و گلیسیرین گیاهی (VG) هستند و هر دو این مواد خواص متفاوتی در مایع الکترونیکی دارند. اگر تفاوت آنها را نمی دانید، حتما VG در مقابل PG ما را در راهنمای e-liquid بررسی کنید.

مایعات الکترونیکی PG

پروپیلن گلیکول به طور طبیعی از تخریب در طول زمان جلوگیری می کند، که در مقایسه با مایعات الکترونیکی VG، ماندگاری طولانی تری دارد. با این گفته، این به ذخیره سازی صحیح مایع الکترونیکی نیز منجر می شود تا از ماندگاری آن اطمینان حاصل شود.

مایعات الکترونیکی VG

برخلاف گلیسیرین گیاهی، VG هیچ گونه پیشگیری طبیعی در هنگام تخریب در طول زمان ندارد. پس جویس‌هایی که حاوی PG بیشتری نسبت به VG هستند ماندگاری کمتری دارند. همچنین جویس‌هایی که حاوی نیکوتین هستند ماندگاری بیشتری نسبت به جویس‌های بدون نیکوتین دارند. و جویس‌هایی که حاوی طعم‌دهنده‌های طبیعی هستند، ممکن است ماندگاری کمتری داشته باشند.

پس از باز شدن ظرف مایع، جویس چقدر دوام می آورد؟

وقتی صحبت از مایع الکترونیکی می شود که قبلاً باز شده است، هیچ پاسخ قطعی در مورد مدت زمان ماندگاری آن وجود ندارد، جدا از اینکه سریعتر از جویس بسته  بندی شده تخریب می شود. ممکن است متوجه شوید که مایع الکترونیکی باز شده به دلیل وجود هوا در داخل بطری، خیلی سریعتر تیره می شود.

 

دکمه بازگشت به بالا