علمی و پزشکی

نیاز بیشتر ۶ استان به اهدای خون / رشد یک درصدی اهدای خون در دهه اول ماه رمضان

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به افزایش یک درصدی اهدای خون در دهه اول ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، گفت: در حال حاضر نیاز بیشتری به خون و فرآورده های آن در شهرها وجود دارد مناطق.” ما همچنین در استانهای چهارمحال و بختیاری ، تهران ، خراسان رضوی ، هرمزگان ، اردبیل و سیستان و بلوچستان به کمک بیشتری از اهدا کنندگان خون نیاز داریم.

دکتر بشیر حاجی بیگی در مصاحبه با مجله تفریحی زیباروز وی از افزایش آمار اهدای خون در دهه اول ماه مبارک رمضان 1400 نسبت به مدت مشابه سال 1399 خبر داد و گفت: بیشترین رشد اهدای خون در استان های آذربایجان شرقی ، سیستان و بلوچستان ، قزوین و خراسان جنوبی.

وی افزود: در دهه اول ماه مبارک رمضان 41 هزار واحد خون در سراسر کشور اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

حاجی بیگی درباره آمار اهدای خون در آوریل 1400 نیز گفت: در آوریل 1400 در مقایسه با مدت مشابه سال 1399 ، 17 درصد افزایش اهدای خون داشتیم. بیشترین میزان رشد اهدای خون در آوریل 1400 مربوط به استان های ایلام ، آذربایجان شرقی و قزوین بود.

حاجی بیگی اظهار داشت: در آوریل 1400 199 هزار و 271 نفر در سراسر کشور برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 161 هزار و 580 واحد خون اهدا شد. در این دوره ، 267،435 واحد خون و فرآورده های آن مانند گلبول های قرمز خون فشرده ، پلاکت ها و پلاسما در بین مراکز درمانی توزیع شده است.

وی در قسمت دوم سخنان خود با تأکید بر لزوم اهدای خون منظم ، گفت: نیاز به اهدای خون روزانه ، مستمر و دائمی. در حال حاضر ، نیاز به خون و فرآورده های آن در مناطق شهری بیشتر احساس می شود. ما همچنین در استانهای چهارمحال و بختیاری ، تهران ، خراسان رضوی ، هرمزگان ، اردبیل و سیستان و بلوچستان به کمک بیشتری از اهدا کنندگان خون نیاز داریم. لازم به ذکر است که اهدای خون در کلیه مراکز انتقال خون در سراسر کشور در شرایط کاملاً عقیم انجام می شود.

حاجی بیگی گفت: “درعین حال ، عزیزانی که گروه خونی منفی دارند و همچنین اهدا کنندگان گروه خونی AB ، خوشبخت تر از اهدای خون هستند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا