ورزشی

نیمکت‌های اشتباهی ۱ + ۷ تیم لیگ برتری؛ از منصوریان و خطیبی تا یحیی و ساکت

بعید نیست تا پایان نیم‌فصل نخست ۷ تیم لیگ برتری نیمکت خود را تغییر دهند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، تنها دو هفته تا پایان نیم‌فصل نخست لیگ بیست و سوم مانده است و نیمی از نیمکت‌های تیم‌های لیگ برتری تغییر کرده‌اند و یا در شرف تغییر هستند. تاکنون سرمربی ۴ تیم برکنار شده‌اند و ۴ سرمربی نیز خطر جدایی از تیم‌شان را حس می‌کنند.

تبدیل‌شدگان

فولاد و پیکان اولین تیم‌هایی بودند که دست به تغییر روی نیمکت‌های خود زدند. منصوریان روی نیمکت قرمزهای خوزستانی نتایج فاجعه باری داشت و پس از تنها سه هفته از سمتش برکنار شد. فولاد با منصوریان در این سه بازی متحمل سه شکست شده بود تا بدون امتیاز در قعر جدول جای بگیرد. البته از ۱۵ شهریور، خوان ایگناسیو مارتینز اسپانیایی جانشین او شد و توانست فولاد را از منطقه خطر فراری دهد.

در پیکان نیز، رسول خطیبی از سمتش برکنار شد تا رضا عنایتی جانشین او شود. پیکان در ۱۰ هفته‌ای که تحت هدایت رسول خطیبی بود، تنها یک پیروزی کسب کرد و متحمل ۴ شکست هم شد. البته اوضاع خودروسازان با رضا عنایتی هم چندان خوب نیست و او هنوز نتوانسته بردی را با تیمش دشت کند.

نیمکت‌های اشتباهی ۱ + ۷ تیم لیگ برتری؛ از منصوریان و خطیبی تا یحیی و ساکت

نیمکت، در دست تغییر

بعد از هفته سیزدهم، نیمکت دو تیم دستخوش تغییر شد و رحمتی بالاخره از نیمکت نساجی کنار گذاشته شد. بعد از یکی دو استعفای پذیرفته نشده، سرانجام مدیریت باشگاه نساجی با استعفا روز سه‌شنبه رحمتی موافقت کرد و حالا به نظر می‌رسد قرار است یک مربی خارجی به جای او روی نیمکت نساجی بنشیند. رحمتی از نماینده ایران در آسیا، یک تیم قعر جدولی در لیگ برتر و یک تیم حذف شده از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ساخت تا هواداران مازندرانی دل خوشی از او نداشته باشند.

محمود فکری نیز بالاخره بی‌خیال هدایت هوادار شد و پس از کسب تنها ۱۰ امتیاز از ۱۳ بازی و قرار گرفتن در رده سیزدهم، به صورت توافقی از هوادار جدا شد تا باز هم نتواند یک فصل کامل روی نیمکت یک تیم بنشیند. او از زمان ترک استقلال تاکنون، نتوانسته ثبات خوبی در تیم‌های تحت هدایت خود داشته باشد و بعد از چند هفته با تیم‌هایی چون استقلال، نفت مسجد سلیمان، سایپا و حالا هوادار قطع همکاری کرده است.

نیمکت‌های لرزان؛ از ساکت گرفته تا یحیی

به جز این ۴ تیم لیگ برتری، ۴ تیم دیگر نتایج خوبی را در هفته‌های اخیر نگرفته‌اند و بعید نیست نیمکت آن‌ها دستخوش تغییرات شود. صنعت نفت آبادان اولین تیمی است که بعد از نیم‌فصل تغییر را ایجاد خواهند کرد. مدیران این باشگاه تا نیم‌فصل با عبدالله ویسی به توافق رسیدند و ناجی فصل قبل برزیلی‌های آبادان بعد از هفته پانزدهم از نیمکت صنعت نفت کنار خواهد رفت.

مس رفسنجان و استقلال خوزستان دیگر تیم‌هایی هستند که احتمالا تا پیش از شروع نیم‌فصل دوم کادر فنی آن‌ها دچار تغییر شوند. ساکت الهامی و سیروس پورموسوی از جمله مربیانی هستند که نیمکت آن‌ها لرزان است و بعید نیست که به نیم‌فصل دوم نرسند.

آخرین تیمی که نتایج خوبی در چند هفته اخیر نگرفته پرسپولیس است. البته با توجه به شرایط سرخ‌ها و قهرهای موقت یحیی گل‌محمدی، بعید است این قهرها دائمی شود و نیمکت پرسپولیس دچار چالش تغییر شود اما به هر حال برای تیمی که در ۹ بازی اخیر خود تنها یک پیروزی داشته است، تغییر خیلی هم دور نیست.

نتایج مربیانی که تغییر کرده‌ یا خطر تغییر را حس می کنند:

علیرضا منصوریان

۳ بازی، ۳ شکست

رسول خطیبی

۱۰ بازی، یک برد، ۵ تساوی و ۴ شکست

مهدی رحمتی ( با احتساب لیگ قهرمانان آسیا)

۱۸ بازی، ۴ پیروزی، ۳ تساوی و ۱۱ شکست

محمود فکری

۱۳ بازی، ۲ پیروزی، ۴ تساوی و ۷ شکست

سیروس پورموسوی

۱۳ بازی، ۵ تساوی و ۸ شکست

عبدالله ویسی

۱۳ بازی، ۲ پیروزی، ۵ تساوی و ۶ شکست

ساکت الهامی

۱۳ بازی، ۴ پیروزی، ۲ تساوی و ۷ شکست

یحیی گل‌محمدی (با احتساب لیگ قهرمانان آسیا)

۱۸ بازی، ۸ پیروزی، ۷ تساوی و ۳ شکست ( ۱ برد، ۶ تساوی و ۲ شکست در ۹ بازی اخیر)

انتهای پیام

بخش مقالات ورزشی

دارای یک علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه‌ی بیش از 10 سال در صنعت رسانه‌های ورزشی. با ارائه‌ی تحلیل‌های دقیق و اخبار روزمره، هدفمندی مخاطبان را در جهت افزایش دانش و آگاهی ورزشی تقویت می‌کنم. همراه با من باشید تا به دنیای هیجان انگیز ورزشی نگاهی داشته باشیم.
دکمه بازگشت به بالا