اقتصادی

هدفگذاری ایران برای ارتقای کیفیت تجارت با چین

مدیر کل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ارتقای کیفیت تجارت میان ایران و چین زمینه‌ساز توسعه روابط دوجانبه است و برای حفظ بازار چین در بین رقبا باید برنامه‌ریزی جدی شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاوه دلیری مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در نشست خدر نشست معرفی فرصت‌های صادراتی در نمایشگاه شانگهای چین گفت: شرکت‌ها می‌توانند با رویکر فردی و جمعی در نمایشگاه حضور داشته باشند، تمامی کشور‌ها با چین دارای روابط کاری هستند رقبای اقتصادی و تجاری ما با چین دارای برنامه‌ریزی هستند ما برای اینکه بازار را ازدست ندهیم باید تلاش‌های زیادی را انجام دهیم.

مدیرکل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت ادامه داد: طی ماه‌های گذشته مذاکرات و توافقات خوبی میان دولت‌های دو کشور انجام شده و در سفر اخیر رئیس جمهوری به چین نیز مشخص شد که دو طرف می‌توانند برای بهبود سطح همکاری‌ها برنامه‌ریزی‌های دقیقی را در دستور کار قرار دهند. البته این موضوع تنها در سطح دولت‌ها نیست و باید تلاش کرد که بخش خصوصی دو کشور با یکدیگر همکاری‌های ویژه‌ای را دنبال کند.

دلیری بهبود روابط و ارتقای کیفیت تجارت میان ایران و چین را زمینه‌ساز توسعه روابط دوجانبه دانست و گفت: اتصال مستمر میان دو کشور و تکمیل روابط در زمینه‌های فناوری و جریان تجارت دوجانبه از موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

مدیر کل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شورای گسترش تجارت بین‌المللی چین، اتصال‌دهنده بخش خصوصی و بخش دولتی با جوامع تجاری کشور‌های مختلف است و در توسعه روابط با ایران نیز می‌تواند نقش پررنگی ایفا کند.

به گفته او، ایران می‌تواند هاب تجاری و اقتصادی منطقه باشد و از این رهگذر، مناسبات ویژه‌ای با چین داشته ترسیم کند.

مدیرکل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: چیزی که برای ما باید بیشترین اهمیت را داشته باشد توسعه روابط اقتصادی با یکی از بزرگترین غول‌های اقتصادی دنیا و اصلی‌ترین شریک تجاری ایران است. از این‌رو اهمیت دارد که به دور از تحلیل‌های سیاست زده به فکر گسترش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور باشیم.

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا