حوادث

هشدار برفی برای تهران، روز بد برای سارقان و خبرهای خوب از وام ازدواج

پس از یکشنبه برفی در تهران حالا باز هم تهران در آستانه سفیدپوش شدن قرار گرفته و آنطور که هواشناسی پیش‌بینی کرده و مدیریت بحران هشدار داده است، از ساعات آغازین بامداد چهارشنبه تا صبح روز پنجشنبه شاهد بارش برف در تهران خواهیم بود.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، امروز مناطقی از جنوب غرب، مرکز و شمال شرق کشور بارانی و برفی بودند و در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان و شرق لرستان بارش شدت داشت. فردا اما شدت بارش‌ها در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان و شمال خراسان رضوی است و تهران نیز از امشب تا صبج پنجشنبه برفی خواهد شد. در این مدت با گذر سامانه بارشی از سطح استان تهران افزایش ابرناکی، مه و بارش برف و باران، وزش باد و در ارتفاعات برف و کولاک و احتمال سقوط بهمن و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

برای این شرایط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز اعلام آماده‌باش کرده  و از شهروندان خواسته که تا صبح روز پنجشنبه از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند. اما از پنجشنبه تا شنبه (۲۷ تا ۲۹ بهمن) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

زلزله در ترکیه و سوریه؛ بیش از ۳۷.۵ هزار کشته

طبق آمارهای رسمی شمار جانباختگان زلزله سوریه و ترکیه اکنون از ۳۷ هزار نفر در این دو کشور فراتر رفته و مرحله نجات در واکنش به این زلزله “رو به پایان” است. به گزارش مجله تفریحی زیباروز به نقل از شبکه الجزیره، آمار رسمی که تا صبح روز سه‌شنبه بروزرسانی شده حاکیست که در پی زلزله شدید ترکیه و سوریه تاکنون ۳۷ هزار و ۷۸۸ نفر مجموعا در دو کشور جان خود را از دست داده‌اند که دست‌کم ۳۱ هزار و ۹۷۴ نفر از این مرگ‌ و میرها در ترکیه و ۵۸۱۴ فوتی نیز در سوریه گزارش شده است. جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

در همین روز رئیس هلال احمر ترکیه از اقدامات ایران در کمک به زلزله‌زدگان این کشور قدردانی کرد.

آغاز طرح ویژه و جدید پلیس برای مقابله با سرقت

امروز سردار رادان فرمانده فراجا از آغاز طرح ویژه پلیس برای مقابله با سرقت در کشور خبر داد.  در این طرح پلیس با مرتکبین انواع سرقت از جمله سرقت به عنف، زورگیری و … مقابله می‌کند. این طرح در فاز نخست در فرماندهی انتظامی هفت استان از جمله تهران بزرگ، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، البرز، خوزستان، غرب استان تهران اجرا شده و پس از آن در سراسر کشور اجرایی می‌شود و برخورد با مالخران از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده در این طرح ویژه است.

خط مشی و اندیشه بنیادی کمیته را امروز هم باید دنبال کنیم

سردار احمدرضا رادان همچنین امروز در گردهمایی سراسری پاسداران کمیته انقلاب اسلامی که به مناسبت چهل و چهارمین فجر انقلاب و سالروز تشکیل کمیته‌های انقلاب اسلامی در ستاد فراجا برگزار شد، با بیان اینکه کمیته، نهادی انقلابی است و یکی از ویژگی‌های این نهاد همین انقلابی بودن آن است که درست در بحبوحه انقلاب این نهاد در اندیشه امام(ره) شکل گرفت، گفت: خط مشی و اندیشه بنیادی کمیته انقلاب را امروز هم باید دنبال کنیم؛ نهادی که مردم آن را مدافع امنیت خود و انقلاب تلقی کرده و جبهه متخاصم آن را دشمن خود می­‌دانند که شاید بتوان گفت این بهترین درک از ویژگی یک نهاد است. مجموع همین ویژگی‌ها باعث شد که این نهاد در قالب کمیته انقلاب اسلامی با درایت حضرت امام (ره) شکل گیرد.

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

تعطیلی ۲۰۰ آموزشگاه علمی غیرمجاز

از ابتدای سال جاری ۲۰۰ آموزشگاه غیرمجاز بسته شده‌اند. به گفته احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، این سازمان اجازه فعالیت به آموزشگاه‌های غیرمجاز چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی را نخواهد داد.

وی در این راستا گفته است: یک آموزشگاه هرچقدر هم که خوب باشد اگر مجوز فعالیت نداشته باشد نمی تواند ادامه بدهد. اولین اقدام باید این باشد که آموزشگاه‌های علمی برای زیر ۲۰ ساله‌ها باید از آموزش و پرورش مجوز دریافت کنند.

مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه‌ای در منطقه۱۱/ علت: استنشاق حشره‌کش

امروز شماری از دانش آموزان یک مدرسه منطقه ۱۱ تهران دچار مسمومیت تنفسی شدند. بنا بر اعلام اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، ساعت  ۱۰صبح امروز ٢۵ بهمن ماه، در پی کنجکاوی دو دانش آموز یکی از مدارس منطقه ١١ تهران،  اسپری حشره کش در فضای کلاس، منتشر و حدود٣٠ دانش آموز دچار مشکل تنفسی شدند که  این امر موجب ایجاد استرس شدید در میان دانش آموزان شد.

به گفته آموزش و پرورش شهر تهران، در ادامه با اقدام سریع عوامل مدرسه، دانش آموزان از فضای کلاس خارج شده و تعدادی از آنها که دچار استرس شده بودند توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و بر اساس پیگیری های انجام شده از سوی مسئولان مربوطه، این اقدام در نتیجه کنجکاوی کودکانه رخ داده است و همه دانش آموزان در صحت و سلامت به سر می برند.

افزایش ۲۵ درصدی «وام ازدواج»/ زیر ۲۵ ساله‌ها ۲۰۰ و سایر زوجین ۱۵۰ میلیون تومان

وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال و ۱۵۰ میلیون تومانی برای سایرین برای سال ۱۴۰۲ در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هرچند این مبلغ فعلا در کمیسیون اجتماعی تصویب شده است و برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب در کمیسیون تلفیق دارد، اما وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان معتقد است با محاسبه تورم و قدرت خرید عملا این تسهیلات کمک کمتری برای زوج های جوان نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

وی در همین راستا به مجله تفریحی زیباروز گفته است: انتظار این بود که مجلس وام ازدواج را بیش از این افزایش دهد و امیدوارم در کمیسیون تلفیق به خصوص برای زوج و زوجه زیر ۲۵ سال این رقم افزایش یابد.

توسعه «پزشک خانواده» به شهرها از اردیبهشت ۱۴۰۲

برنامه پزشک خانواده برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت از اردیبهشت سال آتی اجرایی خواهد شد. در سال جاری تصمیم بر این شد که برنامه پزشکی خانواده در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را که از سال‌ها قبل شکل گرفته بود، تکمیل کرده و نظام ارجاع آن را با برطرف کردن ضعف‌ها، تقویت کنیم.

به گفته دکتر مصطفی رضایی، رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت «توسعه برنامه پزشکی خانواده به مناطق شهری پیش از نیازهای مالی و بودجه‌ای، نیازمند تعهد تمام ارکان نظام از دولت، مجلس و… برای اجرای کامل است. با شکل‌گیری این تعهد و تخصیص بودجه متناسب، ان‌شاءالله از اردیبشهت ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی صورت گرفته، توسعه برنامه پزشکی خانواده به مناطق شهری رقم خواهد خورد.»

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

تخفیف ۳۰ درصدی پرداخت بدهی عوارض طرح ترافیک در تهران تا پایان اسفند

از سال ۹۷ بحث کنترل هوشمند محدوده طرح ترافیک مطرح شد؛ اما ۵۰ درصد افراد عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند که عددی حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

در همین راستا بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خلال بررسی یک فوریت لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اعمال ضریب کاهشی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا با بیان اینکه اگر این عوارض تا پایان امسال پرداخت نشود مشمول ۲ درصد افزایش نرخ می شود، اظهار کرده است: ما درخواست داریم که اگر افراد عوارض خود را تا پایان اسفند ماه سال جاری پرداخت کنند بتوانند از ۳۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوند. 

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، اعضای شورای شهر تهران در نهایت به یک فوریت اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اعمال ضریب کاهشی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا رأی مثبت دادند.

برخی اخبار پربازدید سرویس اجتماعی مجله تفریحی زیباروز:

آتش‌سوزی مرگبار در چهارراه پارک وی/ مرگ ۴ تن در اتاقک کارگری

دلایل و علائم خشکی دهان

بیماری «اقتصادی هلندی» گریبانگیر «بهشت پرندگان ایران»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا