اجتماعی

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج دریای خزر /شناگران مراقب باشند

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از بعدازظهر فردا (دوشنبه۱۵) تا عصر جمعه (۱۹ خرداد) خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، به دنبال وقوع این سامانه در روز دوشنبه در نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گلستان و مازندران و در روز جمعه (۱۹ خرداد) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گلستان، مازندران و گیلان؛ افزایش وزش باد شمال غربی تا ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در سواحل تا حداکثر ۱/۲ متر و در نواحی دوراز ساحل تا حداکثر ۲ متر رخ خواهد داد.

به دنبال این هشدار احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، خسارت به قایق‌ها و شناورهای کوچک و اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، صیادی و مسافربری قابل پیش‌بینی است.

از این رو سازمان هواشناسی نسبت به منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری فعالیت‌های دریایی فرا ساحل و در صورت لزوم خودداری از تردد شناورهای سبک توصیه کرده است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا