حوادث

همراهی مدیریت بحران برای نجات خلیج گرگان/تاکید بر لایروبی نقاط اضطراری رودها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از حمایت این سازمان در نجات خلیج گرگان خبر داد.

محمدحسن نامی در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز. وی با اشاره به دیدار خود با استاندار گلستان که در ستاد مدیریت بحران سازمان کشور برگزار شد، گفت: همانطور که می دانید استان گلستان یکی از استان های سیل خیز کشور است و به همین دلیل یکی از موضوعات مطرح شده در در این جلسه در مورد سیلاب های معضل و راهکارهایی برای حل آن صحبت می شود. در این راستا مشخص شد اقدامات لازم برای ساماندهی رودخانه های این استان و مواردی از جمله لایروبی رودخانه مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: البته موضوع لایروبی رودخانه ها به ویژه در مناطق اضطراری جزو اولویت ها و تاکیدات مدیریت بحران در سراسر کشور است و تاکید داریم که از طریق شهرداری ها و وزارت نیرو روی این موضوع کار می کنیم. لایروبی تاثیر بسزایی در جلوگیری از وقوع سیل دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آبخیزداری در استان گلستان را از موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: مهندسی رودخانه، آبخیزداری و… از جمله مواردی است که در این جلسه تصمیمات خوبی در خصوص آنها اتخاذ شد. تبدیل شد.

نامی ادامه داد: همچنین در این جلسه در خصوص اجرای طرح زهکشی زمین به ویژه زمین هایی که به سمت دریا می رود بحث و تبادل نظر شد. زهکشی در هدایت جریان آب ناشی از سیلاب به سمت دریا تاثیر بسزایی دارد به همین دلیل با هماهنگی سازمان مدیریت اورژانس برای توجه به این مهم ساخته شد.

پیگیری مدیریت بحران برای نجات خلیج گرگان

وی با بیان اینکه در این جلسه درباره وضعیت خلیج گرگان و نجات آن نیز بحث و تبادل نظر شد، گفت: متاسفانه به دلایل زیادی خلیج گرگان در معرض خشک شدن و آسیب قرار دارد. در این جلسه مقرر شد موضوع لایروبی رودخانه های منتهی به این خلیج مورد توجه قرار گیرد تا حق ورودی آب به آن افزایش یابد و از این حیث سازمان مدیریت بحران نیز به این موضوع ورود کرد. نجات خلیج گرگان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: متاسفانه موضوع خلیج گرگان که نجات آن مورد تایید ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب هاست، در سال های اخیر خوشبختانه مدت ها بلاتکلیف مانده است. با دستور رئیس جمهور در سفر به استان گلستان و همچنین با حمایت وزارت امور داخله.» اقدام اجرایی وی آغاز شد.

وی ادامه داد: لایروبی یکی از راهکارهای نجات این خلیج است، اقدامات دیگری نیز وجود دارد و باید به صورت جدی وارد همه دستگاه ها در آن زمینه شد. همچنین سازمان مدیریت بحران در تامین وام نجات خلیج گرگان و همچنین ایجاد هماهنگی بین نهادهای مختلف در حد مجاز قانون عمل خواهد کرد.

نامی با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت بحران کشور از طرح های پیشگیرانه در مهار سیل حمایت خواهد کرد، گفت: پیشگیری بسیار ارزان تر و موثرتر از مقابله است و باید به موضوع پیشگیری از حوادث و خسارات ناشی از حوادث به طور جدی رسیدگی کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا