علمی و پزشکی

همپوشانی یکی از مشکلات بیمه درمان در کشور/۶ تا ۱۰ میلیون ایرانی، فاقد پوشش بیمه درمانی

مدیرعامل و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر همپوشانی یکی از معضلات بیمه سلامت در کشور است، بنابراین تعداد سازمان های بیمه گر از تعداد ساکنان کشور بیشتر است. به همین منظور تلاش شده تا با راه اندازی سامانه آنلاین بیمه شدگان، این مشکل برطرف شود.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، علیرضا اعرابی با اشاره به اینکه این سازمان پس از تصویب قانون بیمه همگانی به منظور پوشش کامل بیمه سلامت ایجاد شد، بنابراین هیچ فرد بدون بیمه سلامت در کشور وجود ندارد، گفت: ماموریت بعدی سازمان بیمه سلامت خرید خدمات از پزشكان و امكانات بهداشتي رئيس، بيمار جز بيماري دردي نداشته باشد و با حمايت مالي بيمه شده مردم در پرداخت هزينه هاي درماني مشكلي نداشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت با ایجاد صندوق های بیمه ای مختلف پوشش هایی برای انجام ماموریت های خود برای پوشش بیمه ای فراهم کرده است. به گونه ای که هر فرد بدون بیمه می تواند در قالب این صندوق ها تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی به این هدف می رسیم که هیچ فرد بدون بیمه در کشور وجود نداشته باشد؟، گفت: در حال حاضر همپوشانی یکی از معضلات بیمه سلامت در کشور است، بنابراین آمار سازمان های بیمه گر بیش از این است. از این رو سعی کردیم با راه اندازی سامانه آنلاین بیمه شدگان، این مشکل را برطرف کنیم و تعداد جمعیت فاقد بیمه مشخص شود تا در نهایت با بیمه شدن این افراد، هیچ فرد غیر بیمه شده ای در کشور نداشته باشیم. .

اعرابی گفت: تخمین زده می شود حدود 6 تا 10 میلیون نفر در کشور تحت پوشش نیستند، به شهروندان اعلام می کنیم اگر تحت پوشش بیمه دیگری نباشند، ممکن است تحت پوشش صندوق بیمه همگانی یا ایرانیان قرار بگیرند. گفت.

بر اساس اطلاعیه سازمان بیمه سلامت ایران، وی در پایان گفت: این سازمان در نظر دارد با ارتقای خرید خدمات و پرداخت به موقع به مراکز درمانی، کیفیت خدمات را افزایش دهد تا بیمه شدگان هزینه کمتری برای درمان پرداخت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا