حوادث

همکاری با هواشناسی نقطه عطفی در امدادرسانی است

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر تأکید کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری نقطه عطف کمک رسانی در صورت بروز حادثه است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، مهدی ولی پور وی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان امداد و نجات و سازمان هواشناسی که صبح امروز در سازمان ملی نجات برگزار شد ، افزود: هلال احمر یک سازمان غیردولتی و بین المللی است و قدیمی ترین سازمان غیردولتی کشور است. یکی از فعالیتهای این جمعیت وظایف مدیریتی است که به هلال احمر سپرده شده و سازمان امداد و نجات عهده دار این مسئولیت است.

وی ادامه داد: 30 هزار ناجی و نجات غریق آموزش دیده براساس فراخوان در حوادث مختلف حضور دارند.

ولی پور گفت که هلال احمر همچنین در زمینه آموزش عمومی ماموریت ویژه ای را انجام می دهد. بر این اساس خانه های هلال در محله ها و روستاها تشکیل شد تا یادگیری با سرعت و کارآیی بیشتری به مردم منتقل شود.

رئیس سازمان امداد و نجات تأکید کرد: مدیریت بحران از لحظه رسیدن اطلاعات اولیه به نیروهای سازمان امداد و نجات آغاز می شود. در حقیقت ، شروع تسکین به داده های اولیه بستگی دارد.

ولی پور افزود: ایران یکی از 10 کشور جهان است که بیشتر تحت تأثیر بلایا قرار گرفته و تحت تأثیر بلایای جوی قرار گرفته است. هرچه اطلاعات دقیقتر به نیروهای امدادی برسد ، روند ارائه خدمات به مجروحان سریعتر است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تصادف در ارتفاعات شمال تهران گفت: متأسفانه علی رغم اطلاعات لازم و به موقع تعدادی از هموطنان خود را از دست داده ایم. در صورت توجه به هشدارها ، خسارت کمتری خواهیم دید.

وی ادامه داد: امیدوارم با انعقاد تفاهم نامه همکاری تعاملات دو سازمان بیشتر شود و گامی در جهت افزایش خدمات در اسرع وقت برداشته شود و در کنار هم به افزایش مقاومت مردم کمک کنیم.

سرانجام ولی پور گفت: تفاهم نامه همکاری بین سازمان امداد و نجات و سازمان هواشناسی نقطه عطفی در مدیریت حوادث است.

هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرید

در ادامه جلسه ، سحر تاجبخش مسلم ، رئیس سازمان هواشناسی گفت: هدف خاص سازمان هواشناسی که فعالیتهای بین المللی نیز دارد ، محافظت از جان مردم است. در واقع ، این هدف نهایی هواشناسان در سراسر جهان است.

تاجبخش مسلم ادامه داد: منطقه نجات گسترده است ، اما ما با این منطقه یک مسیر مشخص و مساوی داریم تا راه حل نجات را بر اساس پیش بینی ها ارائه دهیم.

وی افزود: یکی از مباحثی که توسط هواشناسان جهان دنبال می شود بررسی پیامدهای اجتماعی و اقتصادی است که این خطرات با گذشت زمان در افراد ایجاد می کند. پیش بینی های دقیق برای به حداقل رساندن و مدیریت این عواقب همیشه هزینه های زیادی در پی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما تلاش می کنیم در زمینه پیش بینی بهترین خدمات را ارائه دهیم. نگرانی ما افزایش سطح کیفیت خدمات است. لازم به ذکر است که پیش بینی بخشی از استراتژی مدیریت بحران است. به عنوان مثال ، در صورت وقوع سیل ، زیرساخت ها نقشی اساسی دارند.

وارث تاج و تخت مسلمان افزود: این حادثه گزارش نمی شود و باید هشدارها را جدی گرفت و آماده کرد. سطح دانش عمومی گاهی به حدی است که اخطارها جدی گرفته نمی شوند. اگر بر مسئله فرهنگ تأکید کنیم و به هشدارها توجه کنیم ، نتیجه خوبی خواهیم گرفت. اگر مردم حوادثی مانند طوفان برف و سیل را جدی بگیرند ، پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن کمتر خواهد بود.

رئیس سازمان هواشناسی افزود: با به روزرسانی زیرساخت های موجود می توانیم نسبت به اخطارها به مسئولان هشدار دهیم. تلفات تصادفی لزوماً مربوط به پیش بینی ها نیست. ما اطلاعات کافی در مورد این حادثه و عواقب آن نداریم.

تاجبخش مسلم در پایان گفت: ما از راهکارهای سازمان امداد و نجات استقبال می کنیم تا با کمک متقابل بتوانیم برای محافظت از جان مردم حرکت کنیم که این یک امر افتخاری است.

در پایان این مراسم اسناد تفاهم نامه همکاری دو طرف امضا و مبادله شد.

لازم به ذکر است که طبق ماده 14 قانون مدیریت بحران ، سازمان هواشناسی به منظور پیش بینی دقیق و هشدار در مورد خطرات جوی ، بهمن ، طوفان ، طوفان ، رعد و برق ، تگرگ ، موج گرما (باد و باد گرم) و سرما را در کشور ایجاد می کند. او در حال اقدام است.

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات ، در حاشیه این نشست رئیس سازمان هواشناسی و معاونان وی از مرکز کنترل-هماهنگی سازمان امداد و نجات و بهره برداری از خودروی مخابراتی بازدید کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا