اقتصادی

همکاری دولتی‌ها با بخش خصوصی نیازمند نوآوری است

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با انتقاد از رویکرد بخش‌های دولتی در همکاری با بخش خصوصی گفت: شکوفایی مدل‌های همکاری دولتی با دانش‌بنیان‌ها نیاز به نوآوری دارد، ما گرفتار بوروکراسی‌های اداری هستیم و شاید همکاران ما در دولت خیلی راغب به تغییر در سیستم اداری نباشند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز امیر مجید فخری در مراسم دورهمی فضایی که بعد از ظهر امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به حضور در مرکز سنجش از دور ایران در سال ۷۴، افزود: در آن موقع اساتید به ما می‌گفتند که می‌شود با تصاویر ماهواره‌ای زمین‌های کشاورزی را رصد کرد. 

وی ادامه داد: در کتاب مبادی سنجش از دور آمده است که آمریکا با رصد زمین‌های کشاورزی و سطح زیر کشت شوروی سابق از آن به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده کرد و قراردادی را به شوروی تحمیل کرد. با توجه به این ضروریات از سال ۹۸ روی تصاویر ماهواره‌ای در حوزه امنیت غذایی وارد شدیم. 

وی با بیان اینکه نگاه بخش‌های دولتی به این عرصه عمدتاً ممانعت بوده است، ادامه داد: امروز وزارت کشاورزی نباید حرف از تست بزند و هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی می تواند با تصاویر ماهواره‌ای مشکلات بخش کشاورزی کشور را مرتفع کند.

فخری با بیان اینکه در حال حاضر تصاویر ماهواره سنتینل به صورت رایگان در دسترس است، گفت: ما در یک سال سیب زمینی و پیاز کمبود داریم و در سال دیگر افزایش تولید و به دلیل این رویکردها بخش زیادی از جوانان به بخش کشاورزی اعتماد ندارند. 

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تصریح کرد: در سازمان جغرافیایی برای شرکت‌هایی که با ما کار می‌کنند، دلم می‌سوزد که گاهاً برخوردها دگم است و انسان‌های محکم می‌خواهد که با ما به عنوان بخش دولتی کار کنند.

وی تصریح کرد: در سیستم فضایی کشور اینکه سازمان فضایی ایران قرارداد پیش خرید تصاویر ماهواره‌ای را امضا کرده است، یعنی باید همچنان امیدوار بود و یا اینکه رئیس جمهور بعد از سال‌ها از فناوری فضایی حمایت می‌کند، جای بسیار امیدواری دارد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح  تاکید کرد: شکوفایی مدل‌های همکاری دولتی با دانش بنیان‌ها نیاز به نوآوری دارد، ما گرفتار بوروکراسی‌های اداری هستیم و شاید همکاران ما در دولت خیلی راغب به تغییر در سیستم اداری نباشند.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا