حوادث

همکاری منابع طبیعی و مدیریت بحران در قالب طرح‌های مدیریت کاهش خطرپذیری

رئیس سازمان منابع طبیعی و حوضه‌داری کشور پیشنهاد کرد: تعامل و همکاری با سازمان مدیریت بحران می‌تواند در قالب طرح‌های جامع مدیریت ریسک باشد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، مسعود منصور وی امروز در دیدار با محمدحسن نامی – رئیس سازمان مدیریت بحران کشور – گفت: همواره ارتباط و تعامل خوبی بین سازمان مدیریت بحران و منابع طبیعی وجود داشته است و این تعامل و همکاری می تواند به شکل همه جانبه باشد. برنامه های مدیریت ریسک برای پیشگیری از خطر سیل و آتش سوزی. چالش های مهم دیگر برای محیط زیست و منابع طبیعی کارآمد و موثر هستند.

نامی همچنین در این گردهمایی اظهار داشت: در مواجهه با بحران و چالش به دنبال پیشگیری هستیم زیرا پیشگیری ارزانتر و بهتر از درمان است.

وی افزود: باید در فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی عمومی و اشاعه فرهنگ امنیت در مواجهه با خطرات تلاش کنیم و در این راستا ارتقای دانش مدیریت بحران به عموم مردم امری حیاتی است.

بر اساس این گزارش، موضوع مدیریت حوضه و آبخوان برای جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب و کاهش خطر سیل، حفظ مانورهای مشترک با حضور نیروهای مردمی، ساماندهی نیروهای مردمی در سطح روستا، کلیه ارگان های پیشگیری از بحران و درمان منابع طبیعی است. جنایتکاران به طور جدی موضوع دیگری است که در نشست سران دو سازمان منابع طبیعی و مدیریت بحران مطرح شد.

لزوم دفاع از منابع طبیعی در قالب مدیریت حفاظتی و استفاده بهینه از آب و خاک

منصور در دیدار با مدیران و کارکنان منابع طبیعی استان گفت: ممکن است برخی تصور کنند اقدامات منابع طبیعی صرفا واگذاری زمین یا ملی اعلام شدن کشور است اما اینطور نیست. منابع طبیعی اقدامات بسیاری را در سراسر کشور اجرا می کند که بیشتر آنها به امنیت بیولوژیکی و غذایی انسان منجر می شود.

وی افزود: زمانی که از منابع طبیعی برای جنگل کاری استفاده می شود یعنی با کاشت درخت اکسیژن هوا نرم شده و گرد و غبار و ذرات کربن موجود در هوا را جذب می کند و فواید این کار به سلامت زندگی ما باز می گردد. “

رئیس سازمان مدیریت منابع طبیعی و حوضه های کشور نیز گفت: در حوزه مبارزه با بیابان زایی، مدیریت حوضه ها و مراتع نیز این گونه است. در شرایط بیابان زایی از ریزگردها و ورود شن های روان و مهاجرت انسان جلوگیری می شود و اقدامات مدیریتی سیل باعث کاهش خسارات سیل می شود.

منصور که اخیرا برای بازدید از پروژه های منابع طبیعی به استان قزوین سفر کرده است، منطقه بویین زهرا را به عنوان نمونه برشمرد و گفت: اگر بیابان زدایی و جنگل زدایی در این منطقه انجام نمی شد قطعا مردم این منطقه از هجوم شن های روان متضرر می شدند. ” مهاجرت کردند.

وی به مدیران منابع طبیعی یادآور شد: یک قسمت کار در زمینه منابع طبیعی اقداماتی است که انجام می شود، اما بخش دیگر آگاهی بخشی به مردم و کارکنان در خصوص فعالیت هایی است که در بخش های مختلف انجام می شود که دارای منافع عمومی است و منجر به ایمنی زیستی که کار منابع طبیعی فقط در بخش زمین نیست.

منصور بیان کرد: دفاع از منابع طبیعی باید در قالب مدیریت حفاظت و استفاده بهینه از آب و خاک و بر اساس پتانسیل های زیست محیطی انجام شود و اگر منابع طبیعی بر اساس برنامه مدیریت شود قطعا در این موارد به نتایج بهتری دست خواهیم یافت. مناطق.

رئیس اداره منابع طبیعی و حوزه آب افزود: اگر اقدامات زیادی انجام دهیم و مستندسازی نکنیم و به مردم ارائه نکنیم، به نظر می رسد کار زیادی انجام نداده ایم.

منصور وظیفه اساسی را اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و مستندسازی فعالیت ها و کارکردهای منابع طبیعی و انتشار نتایج به مردم دانست.

وی با اشاره به لزوم تکریم ارباب رجوع و رفع مشکلات مردم گفت: سوالات و مشکلاتی که بین منابع طبیعی و مردم وجود دارد باید با کمال احترام به ارباب رجوع و در صورت عدم پاسخگویی به کسی توضیح داده شود. چه کسی اشتباه می کند. ” او باید با شواهد و دلایل کارشناسی متقاعد کننده باشد.

مسعود منصور همچنین گفت: تشکیل پرونده های تخلفات و دعاوی در منابع طبیعی باید آخرین راه و آخرین اقدام باشد چرا که با توضیحات، دستورالعمل ها و درک قوانین و مقررات می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد. و منابع طبیعی کاملاً متفاوت است و از این نظر اقدامات تا حد امکان قوی باقی می مانند.

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور، روز هفته منابع طبیعی را – که همه ساله از 15 تا 22 اسفندماه برگزار می شود – عنوان کرد و اظهار داشت: هر اقدامی که در ستاد منابع طبیعی انجام شود می تواند در استان ها مشابه باشد. انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت منابع طبیعی و حوضه های آبخیز، منصور در پایان گفت: منابع طبیعی با مشارکت انسانی معنا پیدا می کند و معنای واقعی مشارکت این است که جوامع محلی، سازمان های مردم نهاد، انجمن ها و تعاونی ها در مراحل کلی و پروژه های منابع طبیعی با برگزاری هفته منابع طبیعی، مشارکت جدی و همه جانبه ای دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا