استان ها

هندیجان آماده نوروز نیست – مجله تفریحی زیباروز

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز، در آستانه سال نو و ورود میهمانان نوروزی به هندیجان هیچ نشانی از آماده سازی شهر جهت استقبال از نوروز وجود ندارد. در روزهای پایانی سال، شهر باید آراستگی و نشاط ویژه‌ای داشته و شهرداری تمهیدات ویژه ای را برای استقبال از نوروز اتخاذ نماید. ولی به نظر نمی رسد شهرداری هندیجان با وجود چالش ها و اختلافات زیاد بتواند در زمان باقیمانده تا آغاز سال جدید شهر را برای استقبال از بهار آماده کند.

هنوز نخاله های ساختمانی و زباله های زیادی در نقاط مختلف شهر وجود دارد که باعث نازیبایی شهر شده است.

اغلب مناطق و پارک های شهر روشنایی و نورپردازی مناسبی ندارند و خبری از پاکسازی معابر و رنگ آمیزی جداول ، بلوار ها و المان های شهر و نصب مبلمان شهری مناسب وجود ندارد.

در یک سال اخیر توسعه فضای سبز در شهر رخ نداده و هنوز سرانه فضای سبز در هندیجان به ازای هر نفر زیر ۸ متر مربع است. تجهیزات کافی در پارک ها وجود ندارد و تعداد سرویس های بهداشتی هنوز اندک است و همان تعداد اندک هم وضعیت مناسبی ندارند.

نبود آسفالت مناسب در خیابان ها و معابر شهری ، عدم هرس درختان ، عدم خط کشی خیابان های سطح شهر ، کمبود تابلوهای ترافیکی و راهنمای مسیر از پیش پا افتاده ترین نقاط ضعف شهرداری هندیجان است.

وضعیت نامطلوب خیابان امامیه که همچنان به دلیل اختلاف شهرداری و شورای شهر در انتخاب گزینه«احداث بلوار و یا حذف آن» بلاتکلیف مانده و موجب نارضایتی اهالی گردیده است.

اصلاح بلوارهای سطح شهر و کاهش عرض بلوارها به ویژه در خیابان های پر تردد مانند خیابان امیر کبیر،ولیعصر، بسیج و خیابان امام خمینی ره میتواند گام مهمی در تسهیل عبور و مرور شهروندان داشته باشد.چند ماه است شهرداری هندیجان به منظور اصلاح بلوار امام خمینی(ره) اقدام به تخریب آن نمود و اکنون شرایط نامطلوبی در این خیابان ایجاد شده که فضای بصری نامناسب و مشکلات ترافیکی زیادی را بوجود آورده است.

عدم تکمیل و راه‌اندازی بازارچه آبزیان نیز مانند مجموعه تجاری تفریحی سیتی سنتر به دلیل اختلاف بین شهرداری و شورا ، با وجود تکمیل پروژه توسط پیمانکار ،راه اندازی نگردیده است. راه اندازی این بازارچه و مجموعه سیتی سنتر ضمن اشتغال زایی در شهر، میتواند نقش مهمی در جذب مسافران نوروزی و بهبود اقتصاد شهرستان داشته باشد.

عدم رعایت مشخصات فنی و استانداردهای لازم در ایجاد سرعت کاه ها و عدم رنگ آمیزی مناسب و بکارگیری چراغ چشمک زن چشم گربه ای مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

امید است در فرصت باقیمانده تا آغاز سال جدید، شهردار با تعامل و هم اندیشی شورای شهر برای رفع مشکلات شهر گامی بردارد تا شهروندان هندیجانی هم بتواند بوی عید را همچون شهرهای دیگر استشمام کنند.

46

دکمه بازگشت به بالا