علمی و پزشکی

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

این روزها ، نباید از شنیدن خبر ورود هواوی به مناطق جدید تعجب کنیم. این شرکت قصد دارد از فرمول موفقی که در صنایع ارتباط از راه دور و تلفن های هوشمند و سایر صنایع استفاده می شود ، استفاده کند. فرمولی مبتنی بر نوآوری مداوم و صرف هزینه های هنگفت برای تحقیق و توسعه. اینترنت اشیا ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سه منطقه با فناوری پیشرفته هستند که هواوی در سال های اخیر وارد آنها شده است.

موتور الکتریکی ، موتور آینده

بزرگترین تغییر در صنعت خودرو در سالهای اخیر محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی است. این نوع خودروها سال ها نمی توانستند با اتومبیل های بنزینی رقابت کنند و شارژ ، سرعت و قدرت کم برای استفاده بسیار محدود داشتند.

باتری های مورد استفاده در موتور الکتریکی اتومبیل

اما در دهه گذشته ، به لطف ورود پدیده ای به نام “تسلا” در صنعت خودرو ، ما با خودروهای الکتریکی پیشرفته ای روبرو هستیم که با هر بار شارژ عملکرد یکسانی دارند و حتی از وسایل نقلیه بنزینی نیز بهتر هستند. مسلماً آینده متعلق به آن اتومبیل های برقی و در واقع اتومبیل هایی است که دارای سوخت جایگزین بنزین هستند.

در چنین شرایطی هواوی اولین موتور الکتریکی خود را با نام DriveOne معرفی کرد که طبق شواهد از مشخصات بهینه بسیاری برخوردار است. این موتور از 7 قسمت مختلف شامل یک “میکروکنترلر” (MCU) ، یک موتور ، یک کاهنده نیرو ، یک مبدل جریان مستقیم ، یک شارژر موجود ، یک واحد توزیع نیرو و یک واحد مدیریت باتری تشکیل شده است. این اولین موتور Hyper-Converged در صنعت خودرو است.

این سیستم برای سهولت کار در سه زمینه طراحی آسان ، ساختار ساده و سفارشی سازی آسان طراحی شده است. این موتور 220 میلی متری فضای کمتری در محور Z اشغال می کند و علاوه بر این به 5 متر سیم کشی ، 3 اتصال الکتریکی و 2 لوله آب کمتر از رقبا نیاز دارد که هزینه های تولید آن را در مقیاس تولید انبوه کاهش می دهد.

این موتور در کنار سایر محصولات هواوی قرار دارد که امکان ساخت اتومبیل های خودران و جاده های هوشمند را فراهم می کند.

اتومبیل های خودران ، از خیال تا واقعیت

پیش از عرضه موتور الکترونیکی DriveOne ، هواوی سیستم پیشرانه هوشمند و اتوماتیک خود را با نام AutoSar معرفی کرد. این ساختار با استفاده از اینترنت اشیا the اتومبیل را به بیشتر امکانات اطراف خود متصل می کند تا به داده های محلی دسترسی پیدا کند. این داده ها ممکن است شامل ترافیک دقیق در منطقه ، شرایط آب و هوایی و اخبار و رویدادهای خاص در هر منطقه باشد.

این اطلاعات به سیستم ناوبری خودرو اجازه می دهد تا هوشمندانه بهترین مسیر ممکن را برای راننده انتخاب کند. با دریافت اطلاعات دقیق و دقیق ، سیستم ناوبری می تواند انتخاب بهتری به کاربر بدهد که نتایج بهتری نسبت به سیستم های فعلی ناوبری که فقط به اطلاعات ترافیکی متکی هستند ، خواهد داشت.

این نتایج با کمک هوش مصنوعی قدرتمند هواوی و الگوریتم های پیچیده و پیشرفته محاسبه و بدست آمده اند. ویژگی مهم دیگر که به کمک این فناوری ها به دست آمده امکان رانندگی خودکار و بدون نیاز به راننده در خودرو است که پیش بینی می شود حتی از رانندگی انسان ایمن تر باشد. به این ترتیب ، وسیله نقلیه مسیر ، وسایل نقلیه و سایر موانع را کاملاً بررسی می کند و در صورت لزوم واکنش نشان می دهد.

آنچه مسلم است این است که آینده در پشت اتومبیل های برقی خودران است. اگرچه مدل های مختلفی از این خودروها در کشور ما وجود دارد ، اما باید منتظر حضور بیشتر و استفاده گسترده از آنها در آینده نزدیک باشیم.

2121

دکمه بازگشت به بالا