اجتماعی

واریز عیدی مددجویان بهزیستی در آستانه عید فطر

رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز عیدی مددجویان تحت پوشش سازمان در آستانه عید فطر خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، علی محمد قادری در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: فارغ از مستمری که قانون‌گذار برای افراد تحت حمایت سازمان بهزیستی در نظر گرفته است، در آستانه عید سعید فطر براساس مستمری که افراد دارای معلولیت یا بانوان سرپرست خانوار به عنوان جامعه هدف دریافت می‌کنند، نیمی از مستمری را به عنوان کمک‌هزینه و هدیه در آستانه عید فطر دریافت می‌کنند که از حدود ۲۷۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان به حساب آنها در روز گذشته منظور شده است و این میزان فارغ از مستمری است که به صورت ماهیانه در نظر گرفته می‌شود.

به گفته وی، این مبلغ به حساب بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانواری که به عنوان جامعه هدف مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند، واریز شده است.

قادری در پاسخ به این سوال که مستمری‌های امسال برای مددجویان افزایش دارد یا خیر؟ اینطور توضیح داد: در قانون بودجه سال 1402 مجلس مصوب کرد مستمری جامعه هدف سازمان بهزیستی ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. در اولین ماه علی الحساب مستمری سازمان بهزیستی را برای فردا در حساب جامعه هدف مخاطب سازمان منظور خواهیم کرد و این مسیر مستمر و مرتب انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی درخصوص پشت‌نوبتی مستمری بگیران نیز اظهار کرد: در سالی که گذشت براساس سالنامه سازمان بهزیستی اتفاق خوبی افتاد. درخصوص افراد پشت نوبتی که سال‌ها در انتظار دریافت مستمری بودند، بیش از ۲۷۰ هزار خانوار، در پایان سال ۱۴۰۱ وارد چرخه دریافت مستمری بهزیستی شدند که این اتفاق بسیار مبارکی بود. از این بین حدود ۲۴۷ هزار فرد دارای معلولیت بودند.

وی این را هم اعلام کرد که بانوان سرپرست خانواری که در چرخه حمایت سازمان بهزیستی وارد شدند پشت نوبتی برای دریافت مستمری آنها نداریم. در خصوص حق پرستاری افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی و بسترگرا نیز آمار به روز است و همه این افراد از حق پرستاری در منزل استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا