بین الملل

واکنش فلسطین به تصویب احداث ۵۴۰۰ واحد شهرکی صهیونیستی در کرانه باختری

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دستور رژیم اشغالگر مبنی بر تصویب ساخت 5400 شهرک صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار خبری دستور نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو مبنی بر تصویب ساخت 5400 شهرک صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که گسترش شهرک کرانه باختری به عنوان بخشی از آنچه به اصطلاح “معامله قرن” نامیده می شود ، به صورت یکجانبه انجام می شود و ادعاهای نتانیاهو و دولت وی مبنی بر توقف یا تعلیق شهرک ها را رد می کند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه تأکید کرد که ادامه ساخت و سازهای استعماری صهیونیست های آمریکایی مغایر با قوانین بین المللی و قطعنامه های بین المللی است.

رسانه های عبری زبان امروز (جمعه) گزارش دادند که شورای برنامه ریزی عالی اسکان در کرانه باختری هفته آینده برای تصویب ساخت 5400 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری تشکیل جلسه می دهد.

به گفته روزنامه اسرائیلی “Israel Hume” ، این تصمیم پس از تحقیقات مختلف توسط نتانیاهو اتخاذ شده است.

روزنامه عبری زبان همچنین گزارش داد که تعداد زیادی واحد مسکونی جدید ، شامل 2،929 واحد جدید ، در شهر بیتار علیا ، جنوب اورشلیم ساخته خواهد شد.

براساس این گزارش ، این طرح همچنین 629 واحد در شهر علیه ، 560 واحد در شهر هارگیل ، 286 واحد در شهر حبراخا ، 120 واحد در شهر بین كیدم و 181 واحد در شهر آناب پیش بینی شده است. انجام خواهد شد. 21 واحد در شهر “شمع” در جنوب الخلیل ساخته خواهد شد.

همچنین در این جلسه ، آنها در مورد طرح ساخت 2،910 واحد جدید در شهرهای مختلف ساحل غربی و ساخت 370 واحد جدید در شهر آدم و 540 واحد در شهر نیل بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا