اقتصادی

واگذاری پنج بزرگراه دیگر کشور به بخش خصوصی+ جزییات

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: خصوصی بخش خصوصی از طریق مشارکت با دولت ساخت و بهره برداری از پنج پروژه بزرگراهی را در کشور انجام می دهد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، امیر محمود غفاری در این باره گفت: به منظور مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های انکشافی کشور ، این وزارتخانه پس از تصویب انتقال پروژه های بزرگراهی متعدد ، روز گذشته موافقت کرد که پنج پروژه مهم دیگر بزرگراه و بزرگراه. انتقال آنها به بخش خصوصی تصویب شده است.

وی افزود: “بودجه این پروژه ها با توجه به ایجاد ظرفیت قانونی مناسب در سال جاری و طبق بند (6) تبصره (19) قانون بودجه سال 1399 کل کشور ، بر اساس این ظرفیت تجاری پیشنهاد شده توسط وزارت راه و توسعه شهری قانون امسال امکان به روزرسانی شبکه جاده ای کشور و متعاقباً تسهیل در ترافیک ، کاهش ترافیک و افزایش سهم مسافران و حمل بار در بزرگراه ها با مشارکت بخش خصوصی را فراهم کرده است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در چهارمین جلسه کارگروه انتقال متشکل از سازمان برنامه و بودجه ، وزارت دادگستری ، وزارت راه و شهرسازی و تجارت ، صنعت ، معدن و ایران اتاق کشاورزی ، ادامه داد: طبق این آیین نامه ، به زودی فراخوان شناسایی سرمایه گذاران پروژه های مذکور در رسانه های جمعی منتشر می شود.

غفاری با اشاره به روش واگذاری پنج پروژه به روش BOT گفت: در این روش بخشی از سرمایه مورد نیاز دولت به بخش خصوصی تعلق می گیرد و بخشی از اعتبار مورد نیاز توسط بخش خصوصی هزینه می شود. پس از اتمام یا طی مراحل ساخت ، بسته به نوع قرارداد ، اصل و سود بخش خصوصی با بهره برداری و اخذ عوارض از وسیله نقلیه تأمین می شود. در این زمینه ، ساخت پروژه بزرگراه امامزاده هاشم – خمام – آقاسید شریف با مشارکت 30٪ دولت و 70٪ بخش NGO از مهمترین پروژه های این وزارتخانه است که به زودی واگذار خواهد شد.

وی همچنین برای سایر پروژه های ارسالی اعلام کرد: پروژه فومن – شفت – سراوان با مشارکت 30٪ دولت و 70٪ بخش غیردولتی از محل احداث جاده اصلی نمین – آستارا – اردبیل تحویل داده می شود. پروژه پاتاوه-دهدشت از محل ساخت جاده اصلی شهرضا-بهبهان-بابا میدان و پروژه کمربند شیراز از محل احداث جاده سه خطه دوم شهرضا-شیراز-تخت جمشید دو پروژه دیگر هستند که طبق ماده 27 قانون الحاق به آنها اعطا شده است. آنها خواهند بود. این پروژه در مدت 3 سال توسط سرمایه گذار ساخته می شود و به مدت 20 سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال ساخت قسمت قابل توجهی از بزرگراه با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود ، گفت: بزرگراه حلقه شیراز برای مدت 3 سال خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا