بین الملل

وزارت دفاع روسیه از حمله به مرکز فرماندهی ارتش اوکراین خبر داد

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) گفت، موشک روسی که روز جمعه شلیک شد، به یک مرکز فرماندهی ارتش اوکراین اصابت کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای عنوان داشت: نیروهای روسیه یک حمله گروهی را با تسلیحات دوربرد دریایی و هوایی با دقت بالا علیه یکی از مراکز تصمیم‌گیری نیروهای مسلح اوکراین انجام دادند.

این بیانیه بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: هدف این حمله محقق شد. تاسیساتی که در نظر گرفته بودیم، مورد اصابت قرار گرفتند.

کی‌یف روز جمعه درست در زمانی که رهبران آفریقا در حال دیدار از اوکراین بودند هدف حمله موشکی روسیه قرار گرفت. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در واکنش به طرح صلح آفریقا گفت به جای اقدامات دیپلماتیک خطاب به روسیه باید این کشور را با انزوای دیپلماتیک روبرو کرد تا به گوش کرملین برسد که جامعه بین‌المللی تصرف اوکراین را محکوم می‌کند.

او گفت: «تا وقتی که مناطقی از اوکراین تحت اشغال روسیه باشد، کی‌یف وارد مذاکره با مسکو نخواهد شد.» ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هم یک بار دیگر گفته است اوکراین شانسی برای موفقیت در عملیات تهاجمی فعلی خود ندارد.

به گفته او به‌زودی دست ارتش اوکراین از تجهیزات نظامی خودش خالی خواهد شد و مجبور به استفاده از تجهیزات دریافتی از غرب می‌شود. رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «جنگیدن با این شیوه دوام زیادی نخواهد داشت» و هشدار داد که «یک یک جنگنده‌های اف ۱۶ آمریکایی اهدایی به اوکراین خواهند سوخت. شکی در آن نیست.»

وزارت دفاع روسیه همچنین ویدئو کوتاهی را از این حمله موشکی که توسط یک کشتی جنگی شلیک شده، منتشر کرد. ارتش روسیه پیشتر در ماه مه اندکی پس از آنکه یک حمله پهپادی گسترده در مسکو رخ داده بود و طی آن چندین ساختمان مسکونی آسیب دیدند و دو تن مجروح شده بودند، از حملات به “مراکز تصمیم‌گیری” در اوکراین خبر داد. سپس ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که یکی از این مراکز مربوط اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین بوده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا