بین الملل

وقتی تمام بمب‌های جهان برای اسرائیل کافی نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز، یدیعوت آحارانوت به نقل از یکی از افسران ارتش اسرائیل نوشت که برای تخریب همه تونل‌های حماس، به همه بمب‌های جهان نیاز داریم و ممکن است این هم کافی نباشد.

این رسانه عبری اعلام کرد که آمریکا به دلیل پیشرویِ کُند ارتش در نوار غزه از اسرائیل ناامید شده است؛ واشنگتن فکر می‌کرد ارتش بتواند در این مدت زمان، وارد مناطق بیشتری از نوار غزه شود.

تلفات ارتش اسرائیل

«ارتش اسرائیل بوی پایان جنگ را حس می‌کند و تلاش دارد قبل از آن به دستاوردهایی دست یابد» این خلاصه دلایل تداوم ماجراجویی تل‌آویو و اصرار نخست‌وزیر، بنیامین نتانیاهو برای ادامه جنگ است که تحلیلگر یدیعوت آحارانوت، ناحوم بارنیاع بیان کرد.

در پی ناکامی‌های مجدد ارتش اسرائیل از پیش‌روی در غزه و افزایش شمار تلفات نظامی به صدها نفر، تیپ گولانی شب گذشته، پنج‌شنبه اعلام کرد که در حال عقب‌نشینی از نوار غزه است. رسانه‌های عبری در حال بازنشر تصاویری از روند انتقال نظامیان اسرائیلی به خارج از غزه هستند:

 

 

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست اخیراً با انتشار آماری فاش کرده بود «اسرائیل در ۶ هفته اول حملات، ۲۲۰۰۰ بمب آمریکایی را بر سر مردم غزه پرتاب کرد. آمریکا از هفتم اکتبر، ۱۵ هزار بمب، از جمله بمب‌های سنگرشکن یک تنی به اسرائیل داده است».

حجم ویرانی بمباران جنگنده‌های اسرائیلی

هم‌زمان با انتشار گزارش یدیعوت آحارانوت، امروز شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد که اسرائیل صدها بمب یک تنی را بر سر مردم غزه فرو ریخته و تصاویر هوایی نشان می‌دهند که بیش از ۵۰۰ گودال به قطر ۱۲ متر در این منطقه ایجاد شده است.

رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه، سلامه معروف در گفت‌وگو با الجزیره تصریح می‌کند که نظامیان رژیم اسرائیل ۴۰ هزار تن مواد منفجره روی غزه ریخته‌اند و تلاش می‌کنند تا این منطقه را به محلی غیرقابل سکونت تبدیل کنند.

پایان پیام/م/ ت 4840




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا