اجتماعی

وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در مریوان/ زمین‌لرزه خسارتی نداشت

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب از دو استان کرمانشاه و کردستان درپی وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در مریوان خبر داد.

صادق محمودی در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز، دراین باره گفت: در ساعت ۲۲:۰۲ امشب زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتری در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین مریوان در استان کردستان را لرزاند.

وی با بیان اینکه درپی این زلزله امدادگران از دو استان کرمانشاه و کردستان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند، گفت: برابر اعلام مرکز ژئوفیزیکی دانشگاه تهران کانون این زلزله شهر حلبچه در کشور عراق بوده اما تا شهر مریوان ۲۸کیلومتر، تا شهر نوسود ۳۱ کیلومتر و تا شهر نودشه ۳۴ کیلومتر فاصله داشته است، از این رو تیم‌های ارزیاب از کرمانشاه و کردستان به مناطق متاثر از زلزله در کشورمان اعزام شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هنگام وقوع زلزله چه کنیم؟

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی ناشی از این زلزله مخابره نشده است، اظهارکرد: لازم است ساکنان این مناطق آرامش خود را حفظ کرده و تا ساعات آینده از حضور در اماکن مسقف، قرار گرفتن روی پل‌ها، استقرار در اطراف ساختمان‌های دارای نمای شیشه‌ای و … پرهیز کنند.

محمودی در تشریح گزارش تکمیلی از نتایج بررسی تیم‌های ارزیاب در ساعت ۲۳:۱۵ به مجله تفریحی زیباروز گفت: در تماس تلفنی با استان‌های کردستان و کرمانشاه و بر اساس مشاهدات تیم‌های ارزیاب هیچگونه خسارت جانی و مالی درپی این زلزله مشاهده نشد. البته آماده‌باش امدادگران همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا