حوادث

پایان مانور امداد هوایی در بحران/ اهمیت امداد هوایی در زلزله‌های بالای ۶ ریشتر

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران درباره جزئیات برگزاری سومین تمرین امداد هوایی در تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، علی نصیری با اشاره به اینکه در مانور امروز تمرینی انجام شد تا از لحاظ وسعت، تعداد و کیفیت سایت‌های پروازی و دستگاه‌های حاضر در تمرین، کیفیت کار سنجیده شود، گفت: همکاران من ۱۲ بار سناریوها ها را تغییر دادند برخی مجوزها صادر نشد یا به دلیل برخی ملاحظات، یکسری دستگاه‌ها با شکل متفاوت ظاهر شدند و… که خود اینها تمرین خوبی بود. امروز در واقع نمایش تمرین داشتیم و خود تمرین در ۶ ماه انجام شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران، ادامه داد: همکاران در تمام سطوح هماهنگی، عملیات و پشتیبانی با یکدیگر کار بزرگی کردند. همین که تصویر ۱۱ سایت به علاوه دستگاه‌های خارج از سایت مشخص شود، اتفاق مهمی بود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌هایی مانند شهردار تهران که همواره در عمل حامی اقدامات مدیریت بحران بودند نیز اذعان خواهند کرد که ما امسال بهتر از سال گذشته  عمل کردیم. انشاالله هیچ زمان زلزله بزرگی رخ ندهد ولی اگر رخ داد ما چاره‌ای نداریم جز اینکه روی ظرفیت‌های امدادی بویژه امداد هوایی کار کنیم. 

وی افزود: در مانور امروز علاوه بر کار بالگردها، چتر ریزی، اطفای حریق با بالگرد، ریزش بار و انتقال بار بزرگ به شکل آویخته از بالگرد، پیاده کردن امدادگر از بالگرد با چتر، انتقال مصدومین فرضی و… امروز انجام شد. همچنین جمعیت هلال احمر بسته‌های ۷۲ ساعته خود را به شکل آویخته از بالگرد منتقل کرد و ارزیابی هوایی مدیران و فرماندهان از مناطق آسیب دیده فرضی صورت گرفت. 

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ اقدام در مانور امروز انجام شد، گفت: همچنین ۲۱ دستگاه و ۷۰۰ نفر امروز درگیر مانور بودند و ۱۵۰۰ نفر ساعت هم جلسه هماهنگی طی ۶ ماه گذشته انجام شد. طراحی اولیه انجام شده برای برگزاری مانور، ۳ برابر امروز بود که لغو برخی مجوزها باعث شد مانور کوچکتر برگزار شود.  

او تاکید کرد: در زلزله‌های بالای ۶ ریشتر که معضلات سازه‌ای و سقوط دکل‌ها، پل‌ها و… را متصور هستیم احتمالا برای عبور و مرور خودروهای امدادی مشکلات جدی داشته باشیم و باید بیشتر روی ظرفیت هوایی حساب کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا