اقتصادی

پرداخت ۴.۸ همت تسهیلات طی ۵ ماهه نخست سال جاری

مجله تفریحی زیباروز/لرستان مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: ۱۳ بانک عضو شورای هماهنگی در پنج ماهه نخست سال جاری ۳۹۵۴ فقره تسهیلات با ارزشی معادل ۴.۸ همت پرداخت کرده‌اند.

ابوالفضل نجارزاده چهارم شهریور ماه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در سالن جلسات اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: منابع استان کم است که بتوانیم از استان‌های دیگر منابع بگیریم.

وی ادامه داد: برخی از شرکت‌ها هستند که در لرستان مستقر هستند اما حساب آن‌ها در مرکز است که می‌توانیم با جابجایی حساب‌های این شرکت‌ها منابع بیشتری را به استان اختصاص دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ کل تسهیلات پرداختی ۱۲ هزار و ۶۲۰ فقره با مبلغ ۶.۵ همت بوده است، ادامه داد: ۱۳ بانک عضو شورای هماهنگی در پنج ماهه نخست سال جاری ۳۹۵۴ فقره تسهیلات با ارزشی معادل ۴.۸ همت پرداخت کرده‌اند.

نجارزاده ادامه داد: در سال گذشته ۲۳ هزار و ۹۶۶ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۳.۴ همت و در پنج ماهه نخست حدود ۸۹۴۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۱.۸ همت پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک ملی ایران تصریح کرد: همچنین ۱۰ هزار و ۳۸۷ تسهیلات فرزندآوری با مبلغ ۲.۵ همت طی سال گذشته و در پنج‌ ماهه نخست امسال نیز ۹۲۳۰ فقره با مبلغ ۹۹۳ میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: مازاد بر منابعی که قابل پرداخت توسط بانک بوده حدود ۸۵ درصد منابع مفیدی است که در اختیار نظام بانکی قرار دارد و ما در لرستان ۱۰۲ درصد از منابعی که جذب شده پرداخت داشتیم که حدود ۲۰ درصد بیشتر از مازاد منابع قابل تخصیص به استان بوده که لازم است برای منابع جدید یا جابجایی منابع دیگر برنامه‌ریزی شود که بتوانیم تسهیلات بیشتری را به استان ارایه دهیم.

انتهای پیام 

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا