اقتصادی

پنج فیلم جشنواره کن که همه درباره‌شان حرف می‌زنند

آنا گزارش می‌دهد؛

بزرگترین نام‌های دنیای فیلم سازی این هفته در جشنواره بین المللی فیلم کن ظاهر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هریسون فورد، لئوناردو دی کاپریو، فیبی والر-بریج در میان ستاره‌هایی هستند که فیلم دوستان امیدوارند بتوانند آن‌ها را روی فرش قرمز امسال ببینند.

فیلم‌هایی از مارتین اسکورسیزی، وس اندرسون و کن لوچ در جشنواره امسال در کنار ده‌ها فیلم دیگر نمایش داده می‌شوند.

حتی ممکن است جانی دپ هم بعد از مدت‌ها برا اولین بار بعد از دعواهایش با همسر سابقش به پرده نقره‌ای برگردد.

در ادامه به پنج فیلمی که این روز‌ها همه درباره شان حرف می‌زنند اشاره می‌کنیم:

۱. ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت

به گزارش بی بی س، آخرن فیلم هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز در میان پرطرفدارترین فیلم‌های جشنواره امسال است.

در «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» این قهرمان اکشن هشتاد ساله با آن کت چرمی و کلاه فدورایش برای پنجمین و آخرین بار در این سری فیلم‌ها ظاهر می‌شود.

علاقه‌مندان منتظرند تا نتایج جلوه‌های ویژه جوان سازی را روی فورد در صحنه‌های اولیه فیلم ببینند و بدون شک کار جیمز منگولد کارگردان نیز با دقت رصد می‌شود.

این فیلم اولین فیلم از این فرانشیز است که توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی نمی‌شود، هرچند او به عنوان تهیه کننده در این پروژه حضور دارد.

۲. ژان دو بری

در اوج درگیری و نزاع بین جانی دپ و همسر سابقش امبر هرد، حرفه بازیگری جانی دپ حسابی به مخاطره افتاد. اما سه سال بعد از این که او را از فرانشیز «وحشی‌های جذاب» کنار گذاشتند، او با بازی در نقش لویی پانزدهم در فیلم «ژان دو بری» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره به روی پرده نقره‌ای باز می‌گردد.

دپ در این فیلم که درباره داستان یک دختر فقیر است که به معشوقه رسمی پادشاه فرانسه تبدیل می‌شود به زبان فرانسوی صحبت می‌کند.

۳. آستروئید سیتی

در این فیلم، اسکارلت جوهانسون در صدر لشکری از بهترین‌های هالیوود از قبیل تام هنکس، تیلدا سویینتونف جیسون شوارتزمن، جف گلدبلوم، مارگوت رابی و استیو کارول ظاهر می‌شود.جوهانسون در نقش بت دیویس ستاره بی، چون و چرای سینمای دهه ۱۹۵۰ ظاهر می‌شود.

معلوم نیست که این یک فیلم علمی تخیلی است یا یک کمدی رمانتیک؟ به سختی می‌شود اطلاعاتی درباره داستان ان فیلم پیدا کرد؛ بنابراین انتظار می‌رود که این فیلم به یکی از پرفروش‌ترین‌های کن امسال تبدیل شود.

۴. بلوط پیر

کن لوچ سابقه رشک آوری در کن دارد، دو بار- برای فیلم‌های «بادی که در مرغزار می‌وزد» در ۲۰۰۶ و «من، دانیل بلیک هستم» در ۲۰۱۶ برنده نخل طلا شده است.

آیا او می‌تواند در ۸۶ سالگی برای سومین بار برنده این جایزه شود؟

تازه‌ترین ساخته او «بلوط پیر» درباره یک ساختمانی است باقی مانده در یک شهر معدنی در شهرستان دورهام که در آن پناهندگان سوریه‌ای حال زندگی می‌کنند.

لوچه گفته می‌خواسته فیلمی بسازد درباره خوش بینی و نشان دادن دشواری‌های شرایط آنجا.

۵. قاتلان ماه گل

همیشه فیلم‌های جدید مارتین اسکورسیزی شور و غوغایی در میان طرفدار‌های دنیای فیلم و سینما به پا می‌کنند.

همکاری دوباره او با دو تن از بازیگران محبوبش، لئوناردو دی کاپریو و رابرت دنیرو، بدجوری همه را وسوسه کرده تا ماحصل این همکاری را ببینند.

به تازگی هم دی کاپریو در فضای مجازی گفته بود که «قاتلان ماه گل» یک شاهکار است و بخت اول اسکار امسال به شمار می‌رود.

این فیلم که بر اساس کتابی به قلم دیوید گران ساخته شده است درباره قتل سریالی اعضای یک قبیله سرخپوست در دهه ۱۹۲۰ در ایالت اکلاهاما است.

دکمه بازگشت به بالا