استان ها

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح سامانه اطفای حریق بنادر مسافری شهید حقانی و هرمز

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، «حسین عباس نژاد» مدیر کل بنادر و کشتیرانی هرمزگان وی روز شنبه در جمع اصحاب رسانه اعلام کرد: این اداره کل بر اساس استانداردهای جهانی و به منظور ارتقای توانمندی بنادر در مقابله با حوادث و رویدادهای طبیعی و غیرطبیعی، امکانات اطفای حریق را در بنادر مختلف مسافری استان ایجاد و ارتقا داده است. مهمترین آنها طرح اطفای حریق بنادر مسافربری شهید حقانی و هرمز است که از بهار سال 1400 آغاز شد.

عملیات اجرایی این پروژه شامل راه اندازی 2 دستگاه پانتون شناور به طول 5.5 متر و عرض 9.5 متر، ارتفاع 1.5 متر، وزن تقریبی 23 تن، نصب 2400 متر لوله شبکه حفاظت حریق و همچنین 54 دستگاه هیدرانت اعلام شد. برج های نظارت، جعبه شیلنگ و ریل شلنگ در بنادر شهید حقانی و هرمز. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش بینی کرد: عملیات شمع بندی و نصب ایستگاه پمپاژ آب تا پایان مردادماه به پایان برسد و با اتمام این عملیات، نصب کل تجهیزات این پروژه نیز انجام شود. تکمیل شد. و بهره برداری از این تجهیزات در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

عباس نژاد خاطرنشان کرد: با استفاده از این سامانه ها در بنادر شهید حقانی و هرمز سطح امنیت این بنادر مطابق با استانداردهای ایمنی و آتش نشانی افزایش می یابد و گام بلندی در راستای توسعه صنعت گردشگری در هرمزگان برداشته می شود. استان

46

دکمه بازگشت به بالا