حوادث

پیشنهاد رادان برای بازگشت سیا ساکتی به تلویزیون/تأکید بر تأمین مسکن پرسنل انتظامی

فرمانده فراجا بر ضرورت حل مشکل مسکن پرسنل انتظامی تاکید کرد و همچنین خواستار بازگشت «سیاساکتی» به تلویزیون شد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سردار احمدرضا رادان در ادامه برگزاری هفدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی که بعد ازظهر امروز در مرکز همایش‌های نورالرضا برگزار شد، گفت: رمضان امسال برای پلیس کمی متفاوت‌تر از سال‌های دیگر است و دلیل آن هم همزمانی طرح نوروزی و ماه رمضان است.

وی با بیان اینکه به پایان سال ١۴٠١ نزدیک شده‌ایم، گفت: حضور به موقع و به هنگام پلیس سبب کنترل تلفات، مصدومان و خسارات سنگینی ناشی از تصادفات شد و این اقدامی ارزشمند است.

فرمانده فراجا ادامه داد: پلیس راهور همزمان به دنبال انضباط است که همین موضوع نیز می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد و ببینید چقدر مأموریت‌های پلیس راهور با هم درهم آمیخته است.

رادان با اشاره به تنوع آب و هوایی کشور گفت: من صورت‌های یخ‌زده ماموران در  سرما، پیشانی عرق کرده ماموران در گرما و …. را دیده‌ام و ارزش آن را می‌دانم و قدردان آن هستم.

وی افزود: اگرچه دستگاه‌های مختلفی در موضوع تصادفات مسئولیت دارند، اما مردم بیشترین نمره را به پلیس داده‌اند. ما می‌توانیم بگوییم که درصد مسئولیت پلیس مثلا١٩ یا ٢٠ درصد است، اما مردم سهم پلیس را صددرصدی می‌دانند. این خوب است و یک فرصت برای ماست تا با مطالبه‌گری از دستگاه‌های مختلف در این ماموریت خطیر اثرگذار باشیم.

رادان با بیان اینکه طبق برآوردها حدود پنج درصد در موضوع رانندگی متخلف هستند، گفت: ما چطور می‌توانیم اجازه دهیم که آن پنج درصد اراده خودشان را به ٩۵ درصد از مردمی که قانون و مقررات را رعایت می‌کنند تحمیل کنند؟ ما باید با جدیت و قاطعیت با این متخلفان برخورد کنیم و در واقع این قاطعیت با این پنج درصد، رأفت و آرامش را به ٩۵ درصد دیگر نشان می‌دهد.

فرمانده فراجا با بیان اینکه برای تحقق این موضوع یک راه دشوار داریم، اظهار کرد: ١١ هزار کاهش تلفات در یک دوره زمانی که با همراهی مردم و اقدامات مأموران انجام شد، اقدام ارزشمندی است که ما را به انجام این کار سخت مطمئن می‌کند.

وی با بیان اینکه نباید عدد مطلق را در آمار حوادث رانندگی لحاظ کنیم، گفت: اگر همان روند ٢٨ هزار کشته در سال ادامه پیدا می‌کرد امروز حدود ۵٠ هزار کشته در تصادفات داشتیم، اما ببینید چقدر کاهش داشته است؟.

رادان با بیان اینکه رییس جمهور از ما خواسته که کشته‌های تصادفات را ۵٠ درصد کاهش دهیم، گفت: ما برای تحقق این موضوع به تجهیزات هوشمند و مدرن احتیاج داریم. تجهیزات هوشمند در واقع خطا را کاهش می‌دهد، شاید اصلا در بعضی از نقاط لازم نباشد که ما حضور داشته باشیم.

وی افزود: همه فرماندهان استان‌های ما باید به پلیس راهور در کاهش آمار تصادفات رانندگی کمک کنند و این یک ابلاغ است که باید در سراسر کشور اجرا شود.

فرمانده فراجا با تاکید بر ضرورت استفاده از هنر برای فرهنگ‌سازی ترافیکی گفت: به نظر می‌رسد باید دوباره پای سیا ساکتی را به تلویزیون باز کنیم. رسانه‌ها باید تلاش و پیگیری کنند و این در واقع تلاشی برای پلیس نیست، بلکه تلاشی برای مردم است.

‌رادان با بیان اینکه مرد میدان کسی است که اولویت را خوب بشناسد و برای حل آن تلاش کند، تصریح کرد: اگر مساله‌ای حل نشود تبدیل به بحران می‌شود، پس بحران زمانی است که فکر به انضباط از ذهن مأموران و فرماندهان ما برود.

وی با بیان اینکه نوروز ١۴٠٢ نوروز متفاوتی خواهد بود، گفت: امسال با توجه به ماه مبارک رمضان احتمالا افزایش سفرها را در یک بازه زمانی خواهیم داشت و شروع آن هم جلوتر بیفتد.

فرمانده فراجا بر ضرورت حل مشکل مسکن پرسنل سازمانی تاکید کرد و افزود: همچنین به سردار هادیانفر تاکید کردم که باید برای اضافه‌کاری مأموران در سال آینده فکر ویژه‌ای کند.

رادان در پایان گفت: همه باید هم قسم شویم که در نوروز ١۴٠٢ طوری رفتار کنیم که مردم شور خدمت را در ما ببینند و احساس کنند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سردار رادان همچنین در حاشیه هفدهمین همایش سراسری مدیران و رؤسای پلیس راهور فراجا که عصر امروز در سالن همایش‌هاس نورالرضا برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز در این جلسه هماهنگی خوبی میان مدیران و روسای پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور صورت گرفت. همچنین ابلاغ کردیم که تمامی رده‌های انتظامی و فرماندهان انتظامی استان‌ها باید در موضوع ترافیک به پلیس راهور کمک کنند.

وی در در پاسخ به پرسش مجله تفریحی زیباروز درباره استفاده از تجهیزات مدرن و هوشمند برای مدیریت ترافیک در ایام نوروز ۱۴۰۲ گفت: حتما از همه امکانات پلیس راهور و از جمله پهبادها در فراز جاده‌ها استفاده خواهیم کرد و این تاکید ماست که باید امکانات به روز باشد.

رادان افزود: برای ایام نوروز نیز از تمام ظرفیت و امکانات پلیس استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا