اقتصادی

چرا هزینه تلفن ثابت گران شد؟

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به پایداری قیمت تعرفه خدمات ارتباطات از راه دور در کلیه بخش ها از جمله صدا و سیما از سال 2005 ، بر لزوم افزایش اشتراک ثابت برای توسعه زیرساختهای ارتباطی تأکید کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، مجمع عمومی عادی با حضور فوق العاده سهامداران شرکت مخابرات ایران دیروز برگزار شد و تغییرات در میزان اشتراک دریافتی از مشترکان تلفن ثابت تصویب شد. در این جلسه که 89 درصد از سهامداران با آن حضور داشتند ، در مورد تصمیم تغییر میزان اشتراک دریافت شده از مشترکان تلفن ثابت بحث و تبادل نظر شد.

بنابراین نرخ برای اشتراک ماهانه از مشترکین شبکه ثابت در مناطق روستایی ، 100 تومان در هر ماه ، 2000 تومان در ماه در مناطق شهری ، 2500 تومان در ماه در مراکز شهری ، 2500 تومان در ماه در مراکز استانها ، به استثنای شهرها در کلانشهرها ، 4000 تومان در ماه ، 5000 تومان در ماه در شهرهای شهری و 8000 تومان در ماه در تهران ، و تصویب در مجمع عمومی ورود فوق العاده شرکت مخابرات ایران وارد شده است.

در همین راستا به نقل از اداره کل ارتباطات و روابط بین الملل شرکت مخابرات ایران ، محمدرضا بیدکام با تأکید بر توجه ویژه این شرکت به منظور توسعه زیرساختهای ارتباطی ، گفت: مقالاتی در مورد تأسیس شرکت مخابرات ایران و کمیسیون تنظیم مقررات. پروژه های توسعه شبکه ارتباطات از راه دور در کشور هزینه خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ادامه می دهد: تعرفه خدمات ارتباطات از راه دور در کلیه بخش ها از جمله صدا و سیما از سال 2005 تاکنون 15 سال افزایش نیافته است ، در حالی که در آن دوره علاوه بر تورم سالانه ، کل نرخ تعرفه ضرب شده است

بیدکام اضافه کرد: هزینه خالص نگهداری هر خط به غیر از هزینه های جانبی در هر ماه حدود 7 هزار و 500 تومان است و مبلغ اشتراک به طور متوسط ​​بخش کمی از این قیمت حدود 3600 تومان را پوشش می دهد. با این حال ، از ابتدای سال 1998 ، اشتراک ها ، دستمزد پرداخت و حداقل فاکتورهای عملیاتی صادر شده توسط مشتریان با تصمیم مقامات ذیصلاح کاملاً حذف شده است.

وی خاطرنشان کرد: لزوم توسعه شبکه و جایگزینی تجهیزات جدید به دلیل لزوم تغییر فناوری ، افزایش قابل توجه هزینه های صندوق های اجتماعی برای کارکنان و بازنشستگان از مهمترین اولویت های شرکت مخابرات ایران است. دریافت حداقل میزان اشتراک احتمالی برای یک اشتراک تلفنی ثابت در روستاهای سراسر کشور با نرخ 100 تومان در هر ماه و عدم تغییر آن در مقایسه با اشتراک قبلی که قبلاً تصویب شده است ، موافقت این شرکت برای توسعه زیرساخت ها ، همراه با اوضاع اقتصادی کلی کشور است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: اشتراک تلفنی ثابت در شهرها 2000 تومان در ماه ، در مراکز شهری 2500 تومان در ماه ، در مراکز استانها به استثنای کلانشهرها ، 4000 تومان در ماه ، در شهرهای شهری 5000 تومان در ماه و در تهران است. در هر ماه 8000 تومان شناسایی و تصویب می شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا