علمی و پزشکی

چرا گیاهخواری موجب تحلیل رفتن استخوان ها می شود؟

متخصصان آلمانی در آزمایش جدیدی بررسی کردند که چرا یک رژیم گیاهی یا اصطلاحاً “رژیم وگان” با انحطاط و کاهش سلامت استخوان در ارتباط است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، شناخته شده است كه یك رژیم غذایی گیاهی دارای یك فواید سلامتی از جمله كمك به كاهش وزن و كنترل كلسترول است ، اما صرف گیاهخواری نیز می تواند عوارضی برای بدن داشته باشد.

طبق یک مطالعه جدید ، افرادی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال کردند ، در آزمایش سونوگرافی استخوان از تراکم استخوان کمتری برخوردار بودند که نشان دهنده کاهش قدرت و سلامت استخوان است.

در این مطالعه ، محققان آلمانی با اندازه گیری تراکم استخوان پاشنه ، سلامت استخوان 36 نفر را که رژیم غذایی گیاهی داشتند و همچنین 36 نفر را تحت رژیم ترکیبی قرار دادند ، بررسی کردند.

این مطالعه نشان داد که افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند به طور متوسط ​​دارای استخوانهایی با تراکم کمتری نسبت به گروه دیگر هستند که نشانگر کاهش سلامت استخوان است.

همچنین در این مطالعه ، شاخص های بیولوژیکی موجود در خون و ادرار این افراد مورد ارزیابی قرار گرفت. هدف شناسایی مواد مغذی است که ممکن است به رژیم غذایی و سلامت استخوان مرتبط باشد.

در این آزمایشات ، از 28 پارامتر مربوط به وضعیت تغذیه استخوان و متابولیسم ، شناسایی 12 نشانگر زیستی که از نزدیک با سلامت استخوان مرتبط هستند ، از جمله اسید آمینه لیزین و ویتامین های A و B6 وجود دارد.

تحقیقات بیشتر نشان داده است که در بیشتر موارد ترکیب و تنوع این نشانگرهای زیستی در بدن افرادی که رژیم گیاهخواری دارند به مقدار کم وجود دارد که این ممکن است دلیل کاهش قدرت استخوان و سلامتی در این افراد باشد.

به گفته هندوستان تایمز ، یک رژیم غذایی گیاهی اغلب مفید تلقی می شود ، اما یافته ها حاکی از آن است که انتخاب این نوع رژیم غذایی برای سلامتی استخوان مضر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا