فرهنگ و هنر

«چند شب» به تالار رودکی برگشت/ آغاز دوباره یک رویداد بعد از چهارسال سکوت

پروژه موسیقایی «چند شب» بعد از چهارسال توقف، فصل جدید فعالیت‌های خود را از روز ۲۰ دی ماه سال جاری با برگزاری چند کنسرت از هنرمندان شاخص موسیقی ایرانی در تالاررودکی تهران آغاز می‌کند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، فصل سیزدهم پروژه موسیقایی «چند شب» پس از مدت‌ها وقفه در برگزاری این رویداد، طی روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ دی ماه سال ۱۴۰۲ به میزبانی تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.

در فصل سیزدهم این پروژه تعدادی از نوازندگان برگزیده و شناخته شده موسیقی ایرانی در قالب کنسرت‌های تکنوازی، دونوازی و سه‌نوازی سازهای ایرانی به اجرای برنامه می‌پردازند.

افشین معصومی (تهیه‌کننده و مدیر برگزاری پروژه موسیقایی «چندشب») با اشاره به برگزاری این رویداد پس از مدت‌ها تعطیلی توضیح داد: پس از برگزاری دوره دوازدهم پروژه موسیقایی «چند شب» که در آذرماه سال ۱۳۹۸ برگزار شد، این بار بسیار خوشحالیم که پس از چهار سال سکوت و توقف این پروژه، باردیگر میزبان هنرمندان و مخاطبان فهیم موسیقی در قالب دوره سیزدهم خواهیم بود. به هر حال بعد از پاندمی کرونا و شرایطی که منجر به توقف در برگزاری کنسرت‌ها شد، انگیزه‌ای برای برگزاری این پروژه وجود نداشت اما به عقیده من خلوت گزیدن، اجرا نکردن و صرفا در مباحث آموزشی حضور داشتن از سوی هنرمندان، ضایعه‌ای دارد که جامعه فرهنگی و دوستدار موسیقی ایرانی را دچار فقدان می‌کند.

وی افزود: به اعتقاد من موسیقی ایرانی و توجه به آن باید به عنوان یک کالای مهم در سبد فرهنگی خانواده‌ها باقی بماند و ما به واسطه حضور هنرمندان ارزنده این عرصه نباید اجازه دهیم که چنین محصول فرهنگی ارزشمندی به ورطه فراموشی سپرده شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با همت هنرمندان عزیز و تلاشگر حوزه موسیقی دوباره پروژه «چندشب» را راه‌اندازی کنیم و امیدواریم این شروع خوبی برای ادامه دادن مسیری باشد که برایم بسیار با اهمیت است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، برنامه کنسرت‌ها به ترتیب زیر اعلام شده است:

چهارشنبه 20 دی 1402 | ساعت 20 اجرای اول: بهمن فریاد رس نوازنده کمانچه و حمید قنبری نوازنده تمبک اجرای دوم: احسان ذبیحی فر نوازنده کمانچه اجرای سوم: شهرام غلامی نوازنده عود

پنجشنبه 21 دی 1402 | ساعت 20 اجرای اول: نازنین غنی‌زاده نوازنده کمانچه اجرای دوم: میلاد محمدی نوازنده سنتور اجرای سوم: سامر حبیبی نوازنده کمانچه – آرش فرهنگفر نوازنده تمبک

جمعه 22 دی 1402 | ساعت 20 اجرای اول: پویان عطایی نوازنده سنتور _  سهیل اله‌دادیان نوازنده تمبک اجرای دوم: مرتضی صنایعی نوازنده نی اجرای سوم: حسام اینانلو نوازنده کمانچه _ پارسا نظری نوازنده کمانچه _ فرزانه مهدی زاده نوازنده کمانچه

مجموعه کنسرت‌های «چندشب» به مدیریت افشین معصومی از تیرماه سال ۱۳۹۶ با هدف یادآوری ریشه های اصلی موسیقی در دوره‌های مختلف طراحی و برگزار شده که در هر دوره به یک، دو یا چند ساز از حوزه موسیقی ایرانی، کلاسیک و نواحی و بخش‌های دیگری از گونه‌های موسیقی پرداخته می‌شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه علوم هنری

با قلمم، صداها و حس‌های هنر و فرهنگ را به شکلی جادویی ترسیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا