علمی و پزشکی

کارشناس سازمان جهانی بهداشت: سال دوم پاندمی کرونا می‌تواند سخت‌تر باشد

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت نگران هستند که سال دوم شیوع تاج دشوارتر از سال اول باشد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) جلسه کمیته اضطراری را به دلیل شیوع نسخه جهش یافته ویروس کرونا که به میزان قابل توجهی مسری تر از نوع قبلی ویروس است ، به مدت دو هفته به تعویق انداخت. اعضای هیئت مدیره در مورد اوضاع جدید همه گیری مشورت می کنند.

در هفته های اخیر ، دو نوع جهش ویروس کرونا در انگلیس و آفریقای جنوبی مشاهده شده است که به وضوح مسری تر از نوع قبلی است. ویروس های جهش یافته در حدود 50 کشور در سراسر جهان شیوع یافته اند.

ژاپن هفته گذشته نیز اعلام کرد که ویروس جهش یافته دیگری را کشف کرده است که گفته می شود از منطقه آمازون برزیل سرچشمه گرفته است. این نوع جدید از ویروس کرونا در حال آزمایش است.

معاون دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت که با وجود تولید اولین واکسن ها ، هنوز برای فائق آمدن به بیماری همه گیر کرونا راه طولانی در پیش است.

مایک رایان گفت: “با توجه به جنبه های مختلف شیوع ویروس ، سال دوم همه گیری دشوارتر از سال اول است.”

ویروس شناس در حال هماهنگی مبارزه با بیماری همه گیر کرونا در سازمان بهداشت جهانی است که به وضوح بر روی نیمکره شمالی متمرکز شده است ، زیرا ویروس جهش یافته و مسری تر تاکنون در منطقه شیوع بیشتری یافته است.

ماریا ون کارخوف ، دیگر ویروس شناس سازمان بهداشت جهانی ، با اشاره به تعطیلات اخیر کریسمس و سال نو ، گفت: “وضعیت در برخی از کشورها به جای بهبود در تعطیلات اخیر کریسمس و سال نو بدتر شده است.”

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی وارد ووهان می شوند

همچنین ، پس از چند روز تأخیر ، سرانجام ماموریت سازمان بهداشت جهانی برای بررسی منشا ویروس کرونا در چین آغاز شده است.

روز گذشته (پنجشنبه) تیمی از متخصصان این سازمان بین المللی 10 نفره وارد کلان شهر ووهان شدند. جایی که در سال 2019 اولین موارد ویروس کرونا مشاهده شد.

قرار بود تحقیقات از هفته گذشته آغاز شود ، اما با تأخیر در صدور مجوز از دولت چین به تعویق افتاد.

به گفته دویچه وله ، کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به دلیل مقررات سختگیرانه دولت چین باید به مدت دو هفته قرنطینه شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا