علمی و پزشکی

کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!

بر اساس یک گزارش شفاف که ScienceAlert به آن اشاره کرده استافرادی که از حملات میگرنی رنج می برند ، بیشتر از دیگران به دلیل حرکت و سرگیجه دچار حالت تهوع می شوند ، حتی زمانی که در قطار مجازی هستند. در فعالیت عصبی این افراد نیز تفاوت هایی وجود داشت.

اگرچه پیوند بین میگرن و بیماری حرکتی از مدت ها پیش مشخص شده است ، این رویکرد جدید می تواند هنگام تجربه این احساسات ، یک اسکن دقیق مغز (fMRI) از مغز را ثبت کند.

آرن می ، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه هامبورگ در آلمان می گوید: “افراد مبتلا به میگرن اغلب هنگام بروز علائم میگرن از سرگیجه و مشکلات تعادل شکایت می کنند.”

با شبیه سازی یک قطار هوایی ، متوجه شدیم که این مشکلات نه تنها به دلیل علائم میگرن ، بلکه به دلیل تغییرات در قسمت های مختلف مغز ایجاد می شود. تشخیص و هدف قرار دادن این نواحی از مغز می تواند به شما در درک بهتر میگرن و یافتن روش های درمانی بهتر کمک کند.

می و همکارانش در این آزمایش از 20 نفر مبتلا به میگرن و 20 فرد سالم استفاده کردند.

همزمان با اسکن مغز ، این افراد تصاویری از قطار هوایی با صدا منتشر کردند.

این تجربه در هیچ یک از شرکت کنندگان باعث حمله میگرن نشد ، اما 65 درصد از مبتلایان به میگرن احساس تهوع کردند. این آمار در گروه کنترل 30 درصد بود. احساس تهوع در افراد مبتلا به میگرن طولانی تر و شدیدتر باقی می ماند.

محققان با بررسی اسکن های MRI متوجه افزایش فعالیت در پنج قسمت از مغز افراد مبتلا به میگرن شدند. دو مورد از این پنج حوزه وظیفه پردازش بصری را بر عهده داشتند.

تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی است ، اما مقایسه مغز افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم که دارای علائم مرتبط با حمله میگرن هستند می تواند برای دانشمندان مفید باشد.

پانزده درصد از جمعیت جهان ، بیش از یک میلیارد نفر ، از میگرن رنج می برند و یافتن علت این سردرد و یافتن درمانی برای آن می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد.

دکمه بازگشت به بالا