حوادث

کشف ۵۲ هزار میلیارد تومان زمین‌خواری در کشور

طی 2.5 سال گذشته 52 هزار میلیارد تومان از اراضی ملی از اموال زمین خواران ربوده شده است و گفته می شود سودجویان با ترفندهایی مانند درختکاری، کشاورزی، سنگ تراشی، سنگ تراشی و جعل اسناد، صاحب زمین شده اند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، طی 2.5 سال گذشته 52 هزار میلیارد تومان از اراضی دولتی از دست اشغالگران خارج شده است. این حجم زمین خواری در حالی رخ داد که درگیری های فرسایشی بین ماموران یگان حفاظت و آدم ربایان ادامه داشت. هر ماه معمولاً حدود 400 تصرف زمین تنها در اراضی دولتی صورت می‌گیرد که این میزان در دوره‌هایی مانند نوروز یا تعطیلات می‌تواند به 800 مورد نیز برسد.

چند روز پیش سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از 248 هکتار زمین به ارزش بیش از 700 میلیارد تومان در آنلاین ماه 1400 در کشور خبر داد. وی اواخر شهریورماه نیز به کشف یک زمین خوار به ارزش 167 میلیارد تومان اشاره کرد.

تحقیقات میدانی و مقایسه اسناد نشان داد که افراد 18 هکتار از اراضی دولتی و دولتی را به صورت غیرقانونی با روش های غیرقانونی تسطیح، شخم زدن و کشاورزی، چینی کاری، نقاشی دیواری و جعل اسناد برای اثبات مالکیت تصرف کرده اند. .

در روزهای اخیر جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت از زمین و مسکن گفت: در 2.5 سال گذشته حدود 52 هزار میلیارد تومان از کشورهای اشغال شده و مورد حمله به بیت المال برگشت داده شده است و این امر به تایید سازمان ملل رسیده است. مالکیت قانونی سازمان ملی.» زمین و محل زندگی واقع شده است.

خردمند گفت: طرح هوشمند در حال اجراست و حفاظت هوشمند در واحد فعال است و گزارش جاری گزارش در حال ثبت است.

آخرین آمار لغو تصرف اراضی دولتی در شهریور 1400 نشان می دهد که استان های آذربایجان غربی با 108 مورد، تهران با 72 مورد و خوزستان با 69 مورد در صدر پرونده های زمین خواری قرار دارند. از نکات قابل توجه می توان به حمله به دو قطعه 400 هزار متری در سیستان و بلوچستان و یک قطعه 68 هزار متری در شرق سمنان اشاره کرد.

یکی از نکات قابل توجه آنلاین 1400، هجوم به 400 هزار متر مربع زمین سیستان و بلوچستان تنها در دو مورد و 68 هزار متر مربع در شرق سمنان بود. یک ماه پیش از آن نیز زمینی به مساحت 70 هزار متر در سمنان مصادره شده بود.

آمارها نشان می دهد که اکنون جدای از آب و هوای مطبوع، کوه ها و جنگل ها، مناطق کویری و سواحل دیگر از دست زمین خواران در امان نیستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا