حوادث

کلاهبرداری بیست میلیارد ریالی با روش اسکیمر

رئیس پلیس فضایی تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که به روش اسکیمر برای فریب بیش از بیست میلیارد ریال از شهروندان اقدام می کرد، خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در این خصوص اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا تهران بزرگ مدعی شدند که پول از حساب خود به صورت غیرقانونی برداشت شده است.

یک مقام انتظامی افزود: پس از وصول اظهارات مالباختگان این پرونده، موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا مرکز تحقیقات در این خصوص را آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد همه مالباختگان این پرونده پس از دریافت سفارش از طریق پیک خودرویی، حساب خود را خالی کرده و به روش اسکیمر فریب خورده اند. “

سرهنگ گودرزی گفت: ماموران پلیس فتا تهران بزرگ در بررسی پرونده متوجه شدند عامل جنایت در یکی از نمایندگی های تهران در پوشش پیک مشغول به کار بوده و پس از سر زدن به کارت های بانکی قربانیان، پرداخت های غیرمجاز از بانک آنها را انجام می دهد. با بررسی های همه جانبه و با استفاده از روش های فنی و علمی، این فرد شناسایی و پس از محاکمه در مخفیگاهش در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و با تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مشکوک شدن به پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس اذعان داشت که از این طریق بیش از 34 نفر را به ارزش حدود 20 میلیارد فریب داده است. ریال اعمال مجرمانه

یک مقام مسئول در فضای مجازی ادامه داد: شهروندان برای جلوگیری از سرقت به صورت کلاهبرداری، شخصاً عملیات بانکی و رمز کارت حساب بانکی را وارد کنند. زیرا حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی کارت خوان، امکان برداشت از حساب شهروندان بدون اطلاع از رمز عبور وجود نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، گودرزی تغییر کد ادواری را یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از پیگیری اهداف مجرمانه متقلبانه عنوان کرد. گزارش به www.Cyberpolice.ir.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا