حوادث

کلاهبرداری ۱۲ میلیارد تومانی در پوشش مقام بانفوذ دولتی/ دزدی داماد و مادرزن از خانه‌ای در ولنجک

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک داماد و مادرزن که با همدستی یکدیگر اقدام به سرقت کرده بودند و نیز فردی که با معرفی خود به عنوان یک مقام دولتی با نفوذ ۱۲ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، در جریان دو عملیات جداگانه پلیسی خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سرهنگ علی ولیپور گودرزی به تشریح سه مورد از ماموریت‌های پلیس آگاهی در شبانه‌روز گذشته پرداخت و گفت:‌ یکی از ماموریت‌ها مربوط به بازداشت یک کلاهبردار است. بهمن ماه سال جاری بود که مردی جوان به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که فردی با جعل عنوان مقام با نفوذ دولتی و اقدام به صحنه سازی با بهانه دریافت وام ۱۵۰ میلیارد تومانی از یک بانک در تهران، ۱۲ میلیارد تومان به عنوان پاداش از او دریافت کرده و متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین و بررسی‌های تخصصی هویت متهم پرونده را شناسایی کردند. آنان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و روش‌های علمی مخفیگاه متهم را در غرب تهران شناسایی کرده و متوجه شدند این فرد با پول‌هایی که کلاهبرداری کرده مقدار زیادی مواد مخدر خریده است.

گودرزی ادامه داد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهم شده و او را در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین در بررسی‌های ابتدایی از محل دستگیری این فرد یک قبضه سلاح گرم، پنج کیلوگرم مخدر تریاک، مقدار زیادی فشنگ جنگی، چهار عدد بی سیم، دو عدد دستبند فلزی و ۸۰ سکه بهار آزادی نیز کشف و ضبط شد.

وی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری ۱۲ میلیارد تومانی از مالباخته با جعل عنوان مقام با نفوذ دولتی اعتراف کرد و شاکی در مواجه حضوری او را مورد شناسایی قرار داد. در ادامه نیز با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

داماد و مادرزن سارق دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی پایتخت همچنین از دستگیری عاملان سرقت طلا از یک خانه در محله ولنجک خبر داد و در تشریح جزئیات آن گفت:‌ در بهمن ماه سال جاری، زن جوانی به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت گفت که برای کار شخصی صبح از خانه خارج شده و هنگامی که غروب به خانه بازگشته متوجه شده که طلاهایش به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از کمد خانه‌اش به سرقت رفته است. در همین راستا و بنابرحساسیت موضوع، تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی وارد عمل شده و تحقیقات میدانی خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه درجریان تحقیقات مشخص شد که در زمان سرقت یک زن میانسال که خدمتکار آنجا بوده برعکس روزهای دیگر زودتر از پایان ساعت کاری‌اش خانه را ترک کرده است، گفت: همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی متوجه شوند پول نامتعارفی به حساب بانکی خدمتکار خانه از یک طلافروشی واریز شده است که همین موضوع شک تیم پلیسی را بر انگیخت.

ولیپور گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان در مرحله اول با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی متوجه شدند، زن میانسال و دامادش هنگامی که شاکی در خانه حضور نداشته با طراحی نقشه قبلی طلاها را سرقت کرده و مقداری از اموال مسروقه را فروخته‌اند. آنان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی خانه متهمان شدند و آنها را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه طلاهای مسروقه کشف شده است، افزود: متهمان پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی منکر جرم خود شدند اما پس از ارائه مدارک موجود در پرونده از سوی کارآگاهان به سرقت طلاهای شاکی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال با طراحی نقشه قبلی اعتراف کردند. در ادامه نیز با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سرقت ۲۰ میلیارد ریالی از خانه‌ای در شرق تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان حرفه‌ای که اقدام به سرقت ۲۰ میلیارد ریالی از یک خانه در شرق تهران کرده بودند، خبر داد و گفت: با وقوع یک فقره سرقت از خانه‌ای در شرق تهران به ارزش ۲۰ میلیارد ریال، موضوع رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت و آنان در گام نخست با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند، سه مرد جوان با تخریب در خانه‌ موردنظر اقدام به سرقت اموال با ارزش از جمله عتیقه، ظروف قدیمی و انگشترهای نقره به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کرده‌اند.

گودرزی ادامه داد:‌ کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی در نخستین گام با بهره‌گیری از روش‌های علمی و بررسی‌های موشکافانه هویت سه مرد جوان را شناسایی کردند و متوجه شدند آنها در گذشته به جرم سرقت راهی زندان شده‌اند. آنان همچنین در مرحله بعدی تحقیقات شبانه‌روزی و اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را در شرق تهران ردیابی کردند و متوجه شدند آنها مقداری از اموال مسروقه را به یک مالخر فروخته‌اند.

وی گفت: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهمان شدند و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر و در ادامه برای تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

وی با بیان اینکه مالخر پرونده نیز دستگیر شده است، افزود: متهمان پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت از خانه شاکی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال و چند فقره سرقت دیگر از خانه‌های شهروندان در شرق تهران اعتراف کردند. اموال مسروقه نیز از مخفیگاه متهمان کشف شد و در نهایت با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا