اجتماعی

کلنگ احداث شهرک «پسماند و بازیافت در تهران» تا پایان سال به زمین می‌خورد

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران از بر زمین خوردن کلنگ احداث شهرک «پسماند و بازیافت در تهران» تا پایان سال جاری خبر داد.

مهدی پیرهادی در گفت و گو با مجله تفریحی زیباروز، در تشریح احداث شهرک پسماند و بازیافت و همچنین توسعه ظرفیت استحصال انرژی از پسماند گفت: یکی از مشکلات شهر تهران وجود افرادی است که به صورت پراکنده نسبت به جمع آوری پسماندهای ارزشمند اقدام می کنند و عموما به افرادی این پسماندها را می فروشند که تحت عنوان مراکز زیرپله ای شناخته می شوند و نهایتا آنها نیز پسماندها را به گروه های بالادستی می فروشند و در آخر به کارخانه ها و ضایعاتی ها فروخته می شوند.

وی افزود: قسمتی از این پسماند در جنوب تهران می تواند در قالب شهرکی که احداث می شود این پسماندها بازیافت شوند و به این ترتیب مجموعه های غیرمجاز جمع آوری شوند؛ در همین راستا نیز زمینی در حدود ۷۰ هکتار در مجموعه آرادکوه وجود دارد که می توان برای احداث «شهرک پسماند و بازیافت» مورد بهره برداری قرار داد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به اینکه مقرر شده است ورود زباله به مجموعه آرادکوه کاهش یابد و به حداقل برسد راهکار این است که تفکیک انجام شود و کلیه پسماندها به مواد اولیه و در همان مجموعه به محصول تبدیل شوند؛ اگر این مهم محقق شود افرادی که غیرمجاز نسبت به جمع آوری زباله اقدام می کنند و مراکز غیرمجاز پسماند در سطح شهر جمع آوری می شوند و مشکلات بسیار ناشی از این اقدامات همچون آلایندگی های بصری و محیط زیستی که به واسطه جابجایی این پسماندها شکل می گیرد، حل و فصل خواهد شد.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: در این زمین ۷۰ هکتاری حدود ۱۱۱ سوله می توان ساخت که بسیاری از افراد می توانند با نگاه دانش بنیان در آنجا مشغول فعالیت بشوند و از این ظرفیت استفاده کنند. در حقیقت تشکیل چرخه کامل بازیافت و تولید محصول با کمک بخش خصوصی موضوعی است که باید تا پایان برنامه چهارم توسعه شهر تهران محقق شود و در همین راستا شهرداری تهران را مکلف خواهیم کرد تا پایان سال جاری کلنگ احداث شهرک پسماند و بازیافت را بزند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا