بین الملل

کلیسای روم فلسطین: بمباران کلیسای ما جنایت جنگی است/ حماس: بمباران کلیسا، جنایت علیه ادیان است

کلیسای روم اردتدوکس در قدس اعلام کرد که «به شدت اقدام رژیم صهیونیستی در بمباران کلیسایمان در غزه را محکوم می‌کنیم».

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، کلیسای روم اردتدوکس در قدس در واکنش به بمباران این کلیسا اعلام کرد، بمباران کلیساها و نهادهای وابسته که به سرپناهی برای مردم بی‌دفاغ غزه تبدیل شده است، جنایت جنگی است.

در بیانیه کلیسای روم فلسطین آمده است: ما قویا اقدام رژیم صهیونیستی در بمباران کلیسایمان در غزه را محکوم می‌کنیم.

اخیرا صدها مسیحی ساکن غزه و هم‌چنین شهروندان دیگری به گمان این که ممکن است کلیساها جای مناسبی برای پناه گرفتن از شدت بمباران‌ها باشد، به این اماکن دینی پناه برده بودند. در بمباران این کلیسا ده‌ها مسیحی و مسلمان شهید و مجروح شدند.

جنبش حماس هم در بیانیه‌ای با اشاره به بمباران کلیسای پورفیریوس در غزه اعلام کرد که بمباران کلیسای پورفیریوس، جنایت علیه ادیان و غیرنظامیان بی‌سرپناه است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزود: حمله به این کلیسا و بیمارستان المعمدانی باید از طرف جامعه جهانی و شوراهای جهانی کلیساها قویا محکوم شود.

کلیسای «سن پورفیریوس» در شهر غزه که دیشب توسط جنگنده‌های صهیونیستی بمباران شد و یکی از ساختمان‌های آن فرو ریخت، سومین کلیسای قدیمی در جهان است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا