علمی و پزشکی

یوتوبر معروف با ۱۵میلیون‌نفر بازدیدکننده متهم به آزار جنسی و سرقت شد!

کانال یوتوب Linus Tech Tips که بیشتر از ۱۵ میلیون دنبال کننده دارد با اتهاماتی از جمله سرقت، نقض اصول اخلاقی و حتی آزار جنسی مواجه شده و همین موضوع باعث شده تا تمام تولیدات خود را به‌طور موقت متوقف کند.

در ویدیویی که توسط این کانال با عنوان «حالا چه کنیم؟» منتشر شده، «ایوان هو»، مدیر مالی و یکی از مؤسسین گروه رسانه‌ای لینوس اعلام کرد که تمام تولیدات این کانال متوقف می‌شود تا ابتدا به مسائل مطرح شده توسط کانال یوتوب Gamers Nexus در مورد اشتباهات و سایر اتهامات رسیدگی شود.

اما ماجرای جنجال Linus Tech Tips از چه زمانی شروع شده است؟ اوایل این هفته Gamers Nexus ویدیویی را منتشر کرد که در آن به اشتباهات و نگرانی‌های اخلاقی ویدیوهای اخیر Linus Tech Tips اشاره شده است. «استیو برک»، میزبان این برنامه اشاره کرد که Linus Tech Tips ابتدا یک بلوک خنک کننده GPU ساخته شده توسط Billet Labs را روی کارت گرافیک اشتباهی بررسی کرده و سپس آن را در رویدادی بدون اجازه شرکت سازنده به حراج گذاشته است.

درست در همین روز، «لاینس سباستین»، خالق و میزبان کانال در انجمن‌های Linus Tech Tips به نگرانی برخی طرفداران خود پاسخ داد. او در یکی از پست‌های خود نوشت: «ما از آن مانند هر دستگاه دیگری استفاده می‌کنیم تا همچنان خودمان را به سمت بهتر شدن حرکت دهیم.»

او همچنین گفت به حراج گذاشتن بلوک خنک کننده یک سوء تفاهم بوده و آن‌ها در حال همکاری با Billet Labs برای رفع این مشکل هستند.

حواشی مربوط به این موضوع چند روز قبل افزایش پیدا کرد، زمانی که Gamers Nexus ویدیو جدیدی در پاسخ به نظرات سباستین منتشر کرد و آن‌ها را غیرمنطقی دانست. کاربران انجمن‌های Linus Tech Tips و ردیت نیز ناامید خود نسبت به این موضوع را اعلام کردند و برخی از آن‌ها خواستار عذرخواهی عمومی از Billet Labs شدند.

به دنبال همین موضوع، Linus Tech Tips ویدیو جدیدی منتشر کرد که در آن به توقف تولیدات آن اشاره شده است. نکته جالب اینکه حتی این ویدیو نیز مورد انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است و برخی از وجود حالت طنزگونه آن که احتمالاً برای افزایش بازدید و کسب درآمد بوده انتقاد کرده‌اند.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و پس از انتشار این ویدیو، «مدیسون ریو»، یکی از کارمندان سابق این مجموعه با انتشار رشته‌توییت بسیار بلندبالایی در ایکس، گروه رسانه‌ای لینوس را به وجود محیط کاری سمی و آزار و اذیت جنسی کارمندان متهم کرد. او رشته‌توییت خود را این‌گونه شروع می‌کند:

«تصمیم گرفتم از نقشم در LTT انصراف بدهم، زیرا این مجموعه و محیط کاری که با آن روبرو بودم، سلامت روانم را نابود می‌کرد.

سباستین با ارسال یک ایمیل به نشریه The Verge گفت که از شنیدن اظهارات و اتهامات ریو شوکه شده است و آن‌ها با فرآیندهای داخلی و ارزش‌های این مجموعه سازگاری ندارند. «ترن تانگ»، مدیرعامل گروه رسانه‌ای لینوس نیز اشاره کرد که علاوه بر بررسی‌های داخلی، یک بازپرس خارجی برای بررسی این اتهامات استخدام خواهد شد.

۲۲۷۲۲۷

تیم خبری علمی پزشکی

برای من، نوشتن 60 توضیح پروفایل یعنی برقراری ارتباط با 60 جامعه متفاوت است. من به هر یک از شما متعهدم تا بهترین محتواهای پزشکی را ارائه دهم و همراه شما در مسیر بهبود سلامتی قرار بگیرم.
دکمه بازگشت به بالا