علمی و پزشکی

یکی دیگر از سرویس‌های گوگل رفع فیلتر شد

بررسی های دیجیات نشان می دهد که مشکل در سرویس گوگل ادز برطرف شده است و کاربران می توانند پس از کلیک بر روی لینک آگهی به صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کنند. هنوز مشخص نیست که آیا گوگل تغییراتی در این زمینه ایجاد کرده است یا فیلتر حذف شده است. کارشناسان این حوزه در این باره حدس های مختلفی دارند.

از ابتدای هفته گذشته و با سیاست جدید گوگل برای هدایت لینک های تبلیغاتی گوگل ادز به وب سایتی که چند سال پیش در ایران فیلتر شده بود، شرکت های ایرانی با مشکل جدیدی مواجه شدند. کسانی که از ابتدای مهرماه کانال های بازاریابی خود را مانند اینستاگرام از دست داده اند، اکنون با یکی دیگر از روش های بازاریابی خود مواجه شده اند.

به نظر می رسد مدتی است که این مشکل حل شده است. امیر آذری، مدیرعامل افرق، حل مشکل گوگل ادز برای کاربران ایرانی را تایید کرد و به دیجیاتو گفت: ما نیز ساعتی پیش این خبر را که از مشتریانمان پخش می شود دریافت کردیم و آن را تست کردیم و متوجه شدیم که خوشبختانه درست است و ماجرا. مثل قبل است.” بازگشته است.”

او هفته گذشته تنها به دو راه برای حل مشکل گوگل ادز فکر کرد، اول اینکه فیلتر را از ایران حذف کند یا اینکه گوگل تنظیمات این سرویس را به حالت قبل بازگرداند. اما هنوز مشخص نیست که آیا از شدت فیلترینگ کاسته شده یا گوگل تنظیمات این سرویس را به حالت قبل برگردانده است.

سرویس تبلیغات گوگل

اما از سوی دیگر، میشم کیهانی، مدیر بازاریابی سفرمارکت معتقد است که مشکل گوگل ادز از طرف ایرانی حل شده است: «از نظر گوگل، ساختار تغییر نکرده است و برخی لینک ها همچنان مسیر قبلی را طی می کنند و هستند. باز؛ بنابراین به نظر می رسد تغییراتی در داخل صورت گرفته است.»

وی در پاسخ به سوال دیجیات مبنی بر چالش هایی که فیلتر یک هفته ای برای کسب و کارها ایجاد کرده است، گفت: دو کانال برای تبلیغات وجود دارد؛ یک مجموعه درون باند و یکی خارج از باند، کسب و کارهایی که به درون باند متکی هستند. کانال های باند این روزها در رنج هستند.» کاربران زیادی از جستجوی گوگل در زمینه هاستینگ، بلیط هواپیما و … استفاده می کنند و در هفته ای که گذشت شرکت هایی از این صنعت که از گوگل ادز برای تبلیغات خود در این زمینه استفاده می کردند با جدیت مواجه شدند. خسارت.”

لازم به ذکر است که گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی در موتور جستجوی گوگل است که کسب و کارها می توانند از آن برای معرفی خود به مشتریان استفاده کنند. با استفاده از این سرویس، اگر کلماتی را در گوگل جستجو کنید، تبلیغات این شرکت در صفحه اول نتایج به مخاطبین نمایش داده می شود.

227227

دکمه بازگشت به بالا