عمومی

۱۰ عنوان برنامه در ۲۶۰ پایگاه بسیج ادارات البرز اجرا می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سرهنگ احسان علیزاده در گفت وگو با خبرنگار آنلاین در رابطه با برنامه‌های سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان البرز در دهه مبارک فجر گفت: شعار دهه فجر امسال «جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن بوده و موضوع انتخابات نیز در برنامه‌های این ایام گنجانده شده است. در ۴۴ سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های بسیاری صورت گرفته اما در بسیاری مواقع بیان نشده است.

وی افزود: به همین دلیل امسال علاوه بر برنامه‌های همیشگی در ایام الله دهه فجر مانند برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری نشست کتابخوان، گلباران مزار شهدا، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و … ۱۰ عنوان برنامه تدارک دیده شده که در سه سطح کارمندان، خانواده‌های آنها و مراجعه کنندگان در ۲۶۰ پایگاه بسیج ادارات البرز اجرا می‌شوند.

علیزاده تبیین کارآمدی یعنی تشریح اقدامات و فعالیت‌های شاخص و برجسته سازمان‌ها، ادارات و نهادها را اولین عنوان برشمرد و ادامه داد: این امر توسط مدیران و بسیجیان و در قالب‌های مختلف از جمله پادکست، مدیا و به صورت حضوری انجام می‌شود. دومین برنامه تبیین رسانه‌ای یعنی روایت به موقع و بهنگام خدمات دستگاه‌ها و نهادها از زبان نخبگان و اندیشه ورزان و رسانه‌ای کردن آنها است.

مسؤول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان البرز پاسخگویی را عنوان سومین برنامه دانست و افزود: هدف از این برنامه این است که مدیران و مسؤولین بتوانند با افراد ذی نفوذ، نخبگان، افراد تأثیرگذار و معتمدان نشست‌هایی را داشته و پاسخگوی مطالبات آنها و مردم باشند. برنامه بعدی تبیین گفتمانی یعنی روایت واقع بینانه از حقایق انقلاب و پیشرفت‌های نظام برای کارگزاران و خانواده‌های آنها است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام روایت پیشرفت یعنی بازدید کارگزاران نظام اداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در زیست بوم استان البرز یا استان‌های همجوار است زیرا یکی از موضوعاتی که با آن مواجه هستیم، این است که بعضاً کارگزاران نظام و کارمندان از دستاوردهای انقلاب با خبر نیستند و پیشرفت‌های صورت گرفته برای آنها روایت نشده است.

علیزاده از برپایی میزهای خدمت عمومی و تخصصی در مساجد، مصلاهای نماز جمعه و اماکن عمومی مورد مراجعه مردم خبر داد و با اشاره به وجود حدود ۶۰ منطقه کرامت در استان البرز اظهار کرد: همچنین در این دهه گروه‌های جهادی و دستگاه‌های خدمت رسان به مناطق کرامت، حاشیه‌ای و کم برخوردار اعزام می‌شوند و خدمات مورد نیاز مردم در زمینه‌های مختلف را به آنها ارائه می‌دهند.

مسؤول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان البرز خدمات مربوط به آب، برق و گاز و ساخت و تعمیر خانه‌های محروم را از جمله این موارد دانست و بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات پیش بینی شده، برگزاری اردوهای راهیان نور برای مدیران دستگاه‌های دولتی است تا از این طریق با سبک و سیاق مدیریت جهادی و انقلابی آشنا شوند و بتوانند از آن در هر جایگاهی که هستند استفاده کنند.

وی با اشاره به الگوسازی و ترویج نمونه‌های موفق مدیریت جهادی و انقلابی به عنوان دیگر اقدام پیش بینی شده از فضاسازی محیطی، اداری و شهری با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهادها و تهیه و توزیع محصولات فرهنگی خبر داد و گفت: پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن غرفه‌هایی ایجاد شود که بسیجیان در ادارات پیشرفت‌های خود را در طول ۴۴ سال گذشته در معرض نمایش بگذارند.

دکمه بازگشت به بالا