فرهنگ و هنر

۲۲۰هزار سند از شهدای استان گیلان به صورت دیجیتالی جمع آوری شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در حاشیه سومین اجلاس سراسری فصلی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۲۲۰هزار سند از شهدای استان گیلان به صورت دیجیتالی جمع آوری شده است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، محمدرضا داوطلب در حاشیه سومین اجلاس سراسری فصلی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران، در خصوص مهمترین اقدامات و دستاوردهای بنیاد استان در حوزه فرهنگی و خدماتی گفت: استان گیلان برنامه‌های مختلفی در این راستا انجام داده؛ به عنوان مثال ۲۲۰هزار سند از شهدای استان گیلان به صورت دیجیتالی در مرکز اسناد بنیاد جمع‌آوری شده است. در خصوص وصیت نامه شهدا، تاکنون ۴جلد از مجموعه کامل وصیت‌نامه شهدای استان براساس حروف الفبا چاپ شده و در سال جاری تالیف دفتر پنجم این مجموعه به اتمام رسیده است.

وی افزود: تولید ۵مستند و همچنین پخش ویژه برنامه میلاد ستاره‌ها (سالروز تولد شهدا) از سیمای استانی شبکه باران در حال انجام است. برگزاری بیش از ۹۰۰ یادواره، برگزاری ۳۴ جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و پیگیری آیین‌نامه اجرایی بند «و» قانون بودجه و اجرای همایش‌ها و مسابقات مختلف ورزشی از دیگر برنامه‌های فرهنگی این استان است.

داوطلب گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰۰مصاحبه از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران در قالب طرح اسناد افتخار انجام شده است و همزمان با هفته مقاومت، نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب ایثار و شهادت استان گیلان و نمایشگاه‌های تخصصی عکس و پوستر برگزار شد. برگزاری کارگاه تخصصی آموزش هوش مصنوعی در حوزه ایثار و شهادت نیز از دیگر موارد اقدامات فرهنگی بوده است. 

انتهای پیام

تیم تحریریه علوم هنری

با قلمم، صداها و حس‌های هنر و فرهنگ را به شکلی جادویی ترسیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا