استان ها

۲۴ ساعته شدن فعالیت گمرک سرخس به انتظار کامیون‌ها پایان داد

مجله تفریحی زیباروز/خراسان رضوی فرماندار سرخس گفت: در راستای تسهیل و روان‌سازی رفت و آمد کامیون‌های ترانزیت در مرز سرخس، فعالیت این معبر رسمی از بهمن‌ماه امسال به صورت ۲۴ ساعته شده است.

حسن نوری‌زاده در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز اظهار کرد: با توجه به اهمیت بالای صادرات و ترانزیت کالاهای تجاری از طریق مرزهای زمینی کشور و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور با پیگیری‌های انجام شده به منظور به پایان رساندن معطلی و انتظار کامیون‌های ترانزیت در مرز سرخس فعالیت این معبر به صورت ۲۴ ساعته شده است.

وی با اشاره به اینکه کامیون‌های ترانزیت تا قبل از اینکه فعالیت گمرک سرخس ۲۴ ساعته شود باید تا ساعت ۲۰ در مرز معطل می‌بودند، افزود: با اجرا شدن این طرح در هر ساعت از شبانه‌روز، ناوگان تجاری جاده‌ای در منطقه ویژه اقتصادی سرخس پذیرش می‌شوند و می‌توانند امور گمرکی و مرزی را به راحتی و بدون معطلی انجام دهند.

 نوری‌زاده همچنین به افزایش درب‌های ورودی و خروجی در مرز سرخس اشاره و بیان کرد: طی همین مدت به منظور تسریع در ورود و خروج کامیون‌های ترانزیت در این گذرگاه رسمی درب خروج ناوگان جاده‌ای از گمرک سرخس به سمت ترکمنستان به چهار و درب ورود ناوگان از ترکمنستان به ایران نیز به ۲ درب افزایش یافته است.

 وی همچنین مطرح کرد: در ارائه امور مرزی و گمرکی، نمایندگان ۹ نهاد متولی مرزی در ساختمان «پنجره واحد مرزی» واقع در منطقه ویژه مستقر شده و پاسخگوی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل هستند.

 از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع کالا از مرز سرخس با رویه‌های واردات و صادرات و ترانزیت ریلی و جاده‌ای از کشور خارج شدند. همچنین حجم تردد ناوگان زمینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۱ درصد افزایش یافته و ترانزیت ریلی خروجی نیز حدود ۵۱ درصد رشد داشته است.

 انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا