عمومی

۲۵۷ هزار متر مربع از زمین های دولتی استان مرکزی رفع تصرف شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمودرضا بختیاری اظهار کرد: بنا بر اعلام رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور در بررسی عملکرد یگان حفاظت از اراضی استان‌ها از ابتدای سال تاکنون، استان مرکزی موفق به کسب رتبه برتر در بین سایر استان‌ها شده است.

وی گفت: پرسنل فرماندهی یگان حفاظت این اداره کل، از ابتدای سال جاری تا کنون در قالب ۲۷ رفع تصرف فوری و ۳۷ مورد اجرای احکام قطعی (خلع ید، قلع و قمع، تخلیه) صادرشده توسط مراجع قضائی، موفق به رفع تصرف از اراضی ملی شده‌اند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: در ۳ هزار مورد گشت یگان حفاظت این اداره کل (خودرویی، موتورسیکلت) در عملیات‌های جداگانه رفع تصرف ۲۵۷ هزار ۴۵۹ متر مربع از اراضی دولتی به ارزش حدود ۲ هزار و ۴ میلیارد ریال در هشت ماه گذشته، شامل رفع تصرفات فوری و اجرای احکام قطعی قضائی انجام شده است.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی، بیشترین رفع تصرفات از حیث مساحت متعلق به شهرستان کمیجان به میزان ۱۱۲ هزار متر مربع بوده است و شهرستان شازند با ۴۰ هزار متر مربع در رتبه بعدی قرار دارد.

بختیاری گفت: ارزش ریالی بیشترین آمار رفع تصرفات استان مرکزی مربوط به شهرستان ساوه به ارزش بالغ بر ۷۴۱ میلیارد ۹۵۸ میلیون ریال بوده است و شهرستان شازند با ۴۰۰ میلیارد ریال در رتبه دوم قرار دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: سامانه ارتباط مردم با یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان در زمینه زمین خواری با شماره ۱۶۵۶ آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارشات مردمی در راستای مقابله با هرگونه تصرف اراضی تحت پوشش در سراسر استان است.

دکمه بازگشت به بالا