اقتصادی

۴۰ هزار میلیارد تومان زیان دو خودروساز را قبول دارید؟/ سرمایه تامین شود؛ قیمت‌ها کاهش می‌یابد

به گفته یک کارشناس صنعت خودرو ، در صورت برآورده شدن نیاز خودرو کشور ، سرمایه گذاری تولید را افزایش داده و قیمت ها طی پنج تا شش ماه کاهش می یابد. در عین حال ، روش قیمت گذاری خودرو در دو سال گذشته باعث شده است به طور متوسط ​​20 میلیارد تومان ضرر برای هر تولید کننده خودرو و در مجموع حدود 30 میلیون تومان برای هر خودرو ایجاد کند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، یک برنامه مصاحبه خبری ویژه شب گذشته (شنبه) با حضور عباس تابش ، رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و امیرحسن کاکایی ، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودروسازی برگزار شد. دانشگاه علم و فناوری. گفتنی است ، رضا شیوا ، رئیس شورای رقابت و مرتضی شجاعی ، کارشناس صنعت خودرو ، در مورد این برنامه و رابطه آن اظهار نظر کردند.

امیرحسن کاکایی در این نمایش با اشاره به اینکه انواع مختلفی از سازمان های نظارتی و ایمنی در حال حاضر بر دو خودروساز برتر کشور نظارت دارند. ما همچنین 28 خودروساز خصوصی داریم که به دلیل مجازات تقریباً بسته شده اند. با این روند قیمت ها ، دو خودروساز برتر نیز متوقف شده اند که تولید را متوقف کنند ، اما با تمام تدابیری که دولت در دو سال گذشته ارائه داده است ، تولید خودرو به حدود 760،000 دستگاه در سال رسیده است. اگر اقتصاد و قیمتها بهبود یابد ، اکنون می توان تولید خودرو را به حدود 1.2 میلیون واحد افزایش داد.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علوم و فناوری ایران با تأکید بر اینکه این تحریم باعث کاهش تولید خودرو شده است ، افزود: تحریم های فعلی در مقایسه با دور تحریم ها سخت تر شده است. اوایل سال 1391. ” قیمت این خودرو در دو سال گذشته به حدی بوده است که هر خودروساز به طور متوسط ​​تقریباً 30 میلیون خودرو در هر اتومبیل از دست داده است. این خودروساز هر یک از پراید را به قیمت 38 میلیون و 800 هزار تومان در بهمن 1397 عرضه کرده است و قیمت پراید 90 میلیون در بازار هیچ ارتباطی با تولیدکنندگان خودرو ندارد. سؤال من از آقای شیوا این است که آیا مضرات سازندگان خودرو را قبول دارند یا نه. آیا می پذیرید که در دو سال گذشته ، دو خودروساز بزرگ دچار ضرر کل 40 میلیارد تومان شده اند؟

این فعال صنعت خودرو با بیان اینکه قیمت مواد اولیه در دو سال گذشته سه برابر شده است ، افزود: قیمت خودرو باید براساس مهندسی هزینه یا حاشیه بازار باشد. خودروساز برای افزایش گردش تولید خود نیاز به سرمایه گذاری دارد که در این صورت قیمت ها در پنج تا شش ماه کاهش می یابد.

مرتضی شجاعی ، دیگر کارشناس بازار خودرو نیز گفت: در شرایط فعلی بازار و با نگاهی به آدرس های اینترنتی ، خودروهای صفر مدل 1397 را نیز پیدا کردیم که نشان می دهد برخی افراد در اتومبیل های تولید شده در سرمایه گذاری کرده اند کشور دو سال است. ” این نشان می دهد که هم سیاستمدار و هم تهیه کننده مسیری را طی کرده اند که فرد را متقاعد کرده است که بیش از دو سال بخوابد.

وی با اشاره به اینکه ساختار دولت ایران در معرض تحریم ها و تهدیدات از غرب ، به ویژه ایالات متحده قرار گرفته است ، افزود: استراتژی ها و سیاست های ما برای صنعت خودرو صحیح نبوده است ، زیرا اگر چنین بود ، ضروری نبود. پراید یا بعد از همه 405 ” سال به این قیمت و کیفیت می رسد و با خروج از خط تولید ، قیمت نیز افزایش می یابد.

شجاعی تأکید کرد: از اسفند سال گذشته ما فروش فوری نداشته ایم ، اما طبق اخبار منتشر شده ، خودروهای پر حجم از خط تولید خارج می شوند و اظهار نظر می کنند که انتظار دارند 100 میلیون تومان از پراید استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا